تفاوت کابینت ممبران و های گلاس ; 6 تفاوتی که قبل از خرید باید بدانید!!!

تاریخ : چهارشنبه, 12 آذر 1399، : 3129، تعداد نظرات : 0

کابینت های گلاس بهتره یا ممبران؟ تفاوت کابینت ممبران و های گلاس در چیست؟ امروزه با وجود تنوع زیاد کابینت آشپزخانه، دو کابینت های گلاس و ممبران بیشتر تو بورس هستند و مورد توجه قرار می گیرند. هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند که تصمیم گیری برای انتخاب را برای ما مشکل می سازند. در این مطلب از تکساز ما به مقایسه کابینت ممبران و های گلاس می پردازیم و امیدواریم با خواندن آن بتوانید یک تصمیم درست و رضایتمندانه بگیرید.

 

کابینت های گلاس بهتره یا ممبران

 

کابینت ممبران بهتره یا های گلاس؟

 

ما نمی توانیم یک پاسخ صریح و روشن به این سوال بدهیم. کابینت ممبران یک محصول کلاسیک می باشد که به دلیل تنوع طرح و ابزار خوری های ظریف، زیبایی خیره کننده ای دارد و  در مقابل، کابینت های گلاس برای آشپزخانه های مدرن با طراحی ساده و شکیل یک انتخاب عالی به شمار می آید. علاوه بر این سبک، متراژ و میزان نوردهی آشپزخانه نیز در انتخاب شما تاثیر گزار است. معمولا برای آشپزخانه های کوچک و تاریک، های گلاس و ترجیحا کابینت هایگلاس سفید پیشنهاد می شود چراکه به دلیل درخشندگی و قدرت بالای بازتابش نور به بزرگنمایی و روشنی فضا بسیار کمک می کند.

 

تفاوت کابینت های گلاس و ممبران

 

کابینت ممبران در فضاهای بزرگ جلوه بیشتری دارد به خصوص کابینت ممبران سفید طلایی یا کابینت ممبران سفید اکلیلی که با طراحی زیبای خود تغییری شگرف و چشم نواز در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می کنند. اما سلیقه و نظر شما در اولویت می باشد و بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که دیدن آن برای شما لذتبخش باشد.

 

مقایسه کابینت ممبران و های گلاس

 

کابینت ممبران بهتره یا های گلاس

 

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس از نظر ظاهر

 

کابینت هایگلاس با وجود طراحی ساده، ظاهری مدرن و شیک دارد و جلوه ای متفاوت و براق به فضای اشپزخانه می بخشد. البته رنگ های کابینت های گلاس روشن درخشانتر به نظر می رسند. از طرف دیگر ممبران به دلیل شباهت ظاهری به چوب از یک جذابیت طبیعی و غنی برخوردار است و برای آشپزخانه های سنتی و کلاسیک مناسب می باشد.

 

مقایسه کابینت های گلاس و ممبران

 

تفاوت کابینت هایگلاس و ممبران از نظر دوام و استحکام

 

باید بگوییم که کابینت های گلاس نسبت به ممبران از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند. آنها می توانند در برابر سایش زیاد مقاومت کنند و برای سالها همچنان درخشان و براق باقی بمانند. در مقابل ممبران دوام و استحکام کمتری داشته و برای اینکه بتواند سالها از زیبایی آنها لذت ببرید به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

 

مقایسه کابینت ممبران و های گلاس

 

ممبران در برابر آفتاب و حرارت مقاومت بالایی ندارد و ممکن است پوشش پی وی سی PVC روی کابینت ممبران در اثر تابش نور آفتاب، شعله گاز و حتی بخارآب، چسبش ضعیف شده و از ورقه جدا شود.

 

کابینت ممبران بهتره یا هایگلاس

 

تفاوت کابینت های گلاس و ممبران از نظر قیمت

 

از نظر قیمت باید بگوییم که ممبران به دلیل قابلیت ابزارخوری نسبت به های گلاس قیمت بالاتری دارد. البته قیمت کابینت ممبران وابستگی زیادی به طرح دارد به این معنا که هر چه کابینت انتخابی شما ابزارخوری های ریز و ظریف بیشتری داشته باشد به همان نسبت نیز باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

 

تفاوت ممبران و کابینت هایگلاس

 

تفاوت کابینت ممبران و های گلاس از نظر حساسیت به نور

 

حساسیت به نور یکی از معایب کابینت های گلاس می باشد که در ممبران نیز این موضوع صدق می کند. احتمال اینکه پوشش پی وی سی PVC روی کابینت ممبران در برابر نور آفتاب به مرور زمان تغییر رنگ بدهد بسیار زیاد است و حتی می تواند چسبش ضعیف شده و از ورقه جدا شود.

 

هایگلاس یا ممبران، کدام بهتره

 

کابینت های های گلاس نیز در اثر تابش نور خورشید کم کم زرد می شوند ودیگر به زیبایی و درخشندگی اولیه نیستند. البته این موضوع در مورد کابینت هایی که از ورق های ایرانی استفاده شده، تاثیر بیشتری دارد. همچنین علاوه بر نور مستقیم خورشید، تمیز نکردن مرتب کابینت ها و رسوب چربی و کثیفی نیز به خصوص بر روی کابینت های گلاس سفید می تواند باعث زرد شدن کابینت های گلاس شود.

 

این مطلب را بخوانید: علت زرد شدن کابینت هایگلاس + 2 نکته برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس

 

 

مقایسه کابینت ممبران و های گلاس

 

تفاوت کابینت هایگلاس و ممبران از نظر کیفیت

 

از نظر کیفیت، کابینت های گلاس کیفیتی قابل قبول دارند ولی هرچه کیفیت متریال های خام، تکنولوژی و دقت ساخت کارخانه تولیدی بیشتر باشد به همان نسبت کابینت شما درخشان تر و زیباتر دیده می شود. و اما کیفیت ممبران بسیار متنوع می باشد و به نحوه ی اجرای کابینت ساز بستگی دارد. همچنین علاوه بر مجری، نوع متریال، چسب و استفاده از کارگاه های درجه 1 برای وکیوم برای پوشش PVC  نیز بر روی کیفیت ممبران تاثیر زیادی می گذارد.

 

تفاوت ممبران و کابینت های گلاس

 

تفاوت هایگلاس و ممبران از نظر لکه پذیری و خش پذیری

 

های گلاس نسبت به ممبران قابلیت لکه پذیری و خش پذیری بالاتری دارد. شاید مهم‌ترین ایرادی که بتوانیم به کابینت های هایگلاس وارد کنیم، زود لک شدن و خش پذیری آنهاست. اثرات لکه چربی و آب به خصوص بر روی کابینت‌های هایگلاس تیره و بدون طرح بیشتر دیده می شود. البته این نوع کابینت به دلیل سطح صاف و صیقلی براحتی تمیز می شود. در صورتیکه این مشکل برای ممبران خیلی کمتر است. آنها براحتی لکه لکه نمی شوند و خش نمی افتند.

 

مقایسه هایگلاس و کابینت ممبران

 

اما به شما پیشنهاد می کنیم اگر کابینت ممبران سفید را برای اشپزخانه خود انتخاب کرده اید بهتر است به صورت روزانه و یا حداقل سه بار در هفته کابینت ها را تمیز کنید زیرا اگر گرد و خاک بین ستون، تاج و حکاکی های روی کابینت مرتب تمیز نشود براحتی دیگر تمیز نمی شود و ممکن است در طولانی مدت زیبایی و جذابیت خود را از دست بدهد.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین