معایب کابینت هایگلاس

تاریخ : شنبه, 19 مهر 1399، : 1782، تعداد نظرات : 1

این روزها کابینت های گلاس به دلیل درخشندگی، براقیت و ظرافت محبوبیت زیادی پیدا کرده است. آنها برای آشپزخانه های مدرن گزینه ای ایده ال هستند و ظاهری بصری کاملاً خیره کننده ای دارند. اگرچه این ویژگیهای عالی و منحصربه فرد معایب کابینت هایگلاس را جبران می کنند، باز هم نمی توان براحتی معایبی نظیر انعکاس نور، تمیز کردن مداوم، قابلیت لکه پذیری، لبه های تیز، خش پذیری و آسیب پذیر بودن نسبت به رطوبت را نادیده گرفت. بهتر است قبل از هر انتخابی با معایب کابینت های گلاس بیشتر آشنا شوید.

 

معایب کابینت های گلاس

 

6 مورد از معایب کابینت آشپزخانه های گلاس که قبل از خرید لازم است بدانید!؟

 

1. انعکاس نور

انعکاس نور یکی از ویژگیهای بارز کابینت های گلاس می باشد که علاوه بر اینکه باعث بزرگنمایی فضا می شود، یک عیب نیز محسوب می شود. در این مدل کابینت به دلیل انعکاس زیاد نور آثار ناشی از جای انگشت، لکه، آلودگی و خراش روی آنها بسیار بیشتر از کابینت های دیگر قابل مشاهده است. البته اگر باز هم به انتخاب های گلاس اصرار دارید، بهتر است از رنگ های روشن و مات استفاده کنید زیرا این نقایص بر روی کابینت هایگلاس روشن و مات نسبت به رنگ های تیره و براق کمتر دیده می شود.

 

معایب کابینت های گلاس از نظر خط و خش

 

2. تمیز کردن

باید بگویم که کابینت های گلاس به تمیز کردن روزانه نیاز دارد که این خود یکی از معایب مهم کابینت های گلاس محسوب می شود. همانطور که در بالا گفتیم درخشندگی و براقیت این کابینت ها باعث می شود تا به راحتی لکه ها، آثار خش و کثیفی بر روی آنها مشخص شود و تصویری زشت به جای بگذارد. بنابراین اگر فرزند کوچک دارید و یا زمان کافی برای تمیز کردن روزانه ندارید، کابینت های مختلف دیگری مانند کابینت چوبی یا انزو انتخاب عالی تری برای دکوراسیون آشپزخانه شما می باشند.

نکته: کابینت های گلاس به آسانی و تنها با یک دستمال مرطوب تمیز می شوند.

 

کابینت های گلاس-معایب

 

3. لبه های تیز و برنده

لبه های تیز و برنده از دیگر معایب های گلاس به شمار می آید که نمی توان به آسانی از آن چشم پوشی کرد. در طرح های حجمی و گوشه‌هایی که قطعات برش خورده های گلاس از طریق اتصال فارسی بر به هم متصل می گردند، تیزی و برندگی بسیار قابل توجه ای ایجاد می شود که می تواند آسیب‌زننده باشد. البته ما این عیب را در مدل کابینت ام دی اف نیز داریم با این تفاوت در کابینت های ام دی اف این مشکل با سنباده کاری تا حدود زیادی قابل حل است ولی در این نوع کابینت به دلیل نوع متریال های گلاس ما نمی توانیم لبه های تیز را سنباده بزنیم زیرا ممکن است زیبایی هایگلاس را به خطر بیندازد. با همه ی اینها اگر بازهم انتخاب شما های گلاس است می توانید با استفاده از حفاظ های مخصوص لاستیکی برای گوشه های تیز و برنده این مشکل را حل کنید.

 

این مطلب را از دست ندهید: کابینت های گلاس سفید اکلیلی (بیش از 10 مدل جدید)

 

معایب کابینت های گلاس

 

4. آسیب پذیر نسبت به رطوبت

آسیب پذیری نسبت به رطوبت از دیگر معایب کابینت های گلاس می باشد که بسیار قابل توجه است. همانطور که در مطالب قبلی مرتبط با های گلاس بیان کردیم، مغزی ورق این نوع کابینت از جنس ام دی اف می باشد. همانطور که می دانید ورق های ام دی اف در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر هستند و اگر در طولانی مدت در معرض رطوبت قرار بگیرند، شکل آنها تغییر می کند البته این نقص در کابینت های های گلاس به دلیل نوع خاص روکش پلکسی گلاس خیلی کمتر است ولی در هر حال وجود دارد.

 

خش و لک پذیری از معایب کابینت های گلاس

 

5. خش و لک پذیری

لک و خش پذیری از دیگر معایب این کابینت می باشد که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. البته نوع متریال هایگلاس و لایه پلکسی گلاس خیلی تاثیر گذار است به این معنا که هرچه ورق های گلاس کیفیت بهتری داشته باشد، این معایب کمتر بر روی آنها مشاهده می شود.

هرگونه تماس جسم سخت و نیمه سخت و حتی ناخن می‌تواند روی لایه بیرونی های گلاس اثرات لکه و خش را به جای بگذارد. اخیرا نوعی های گلاس با روکش لمی گلاس به بازار عرضه شده است که در برابر خش مقاومت بالایی از خود نشان می دهد که این یک خبر خوب برای طرفداران این نوع کابینت می باشد.

 

معایب کابینت آشپزخانه های گلاس

 

5. مرتبط و هماهنگ با سبک های خاص

کابینت های براق از نزدیک با طراحی مدرن و معاصر مرتبط هستند. یعنی اگر می خواهید آشپزخانه ای کلاسیک، روستایی یا سنتی طراحی کنید، این مدل کابینت های براق اصلا گزینه مناسبی نیستند. همچنین برخلاف دیگر مدل های کابینت آشپزخانه که از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار هستند، شما به هیچ وجه نمی توانید از آنها انتظار انعطاف پذیری با تغییر سبک دکوراسیون آشپزخانه خود در آینده داشته باشید.

 

کابینت های گلاس سفید مشکی

 

6. ورق یک طرفه

بهتر است بدانید که ورق‌های هایگلاس معمولاً یک طرفه هستند و تنها از یک طرف با لایه پلکسی گلاس روکش می شوند و طرف دیگر این روکش را ندارد. خوب شاید این نقص برای شما چندان مهم نباشد ولی این موضوع زمانی مشکل ساز می شود که لازم است هر دو سمتِ کار ظاهری شیک و زیبا داشته باشد. خوب شما می توانید از کابینت ساز بخواهید تا هر دو طرف کابینت را با روکش پلکسی گلاس بپوشاند ولی این عمل مطمئنا هزینه‌ و ضخامت کار را زیاد می‌کند.

 

معایب کابینت هایگلاس

 

کابینتی که برای آشپزخانه خود انتخاب می کنید تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس فضای کلی آشپزخانه دارد. اگرچه امروزه با وجود تنوع زیاد مدل های مختلف کابینت آشپزخانه  انتخاب کمی سخت است ولی بیشتر مردم کابینت های گلاس براق را ترجیح می دهند. زیرا این مدل کابینت ها به دلیل درخشندگی و قابلیت بالای بازتابش نور باعث بزرگنمایی و دلبازی آشپزخانه می شوند و حس و حالی مدرن در فضا ایجاد می کنند. همه ی کابینت ها مزایا و معایب مختلفی دارند و کابینت های گلاس نیز در این مورد استثنا نیستند. 


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

سلام وقتتون بخیر شیشه پنجره آشپزخانه خانه من رفلکس است آیا باز نور خورشید باعث زرد شدن هایگلاس سفید می‌شود. ممنونم از راهنمایی شما

توسط : زهره ظهرابی - تاریخ : ﺳﻪشنبه, 29 تیر 1400

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین