علت زرد شدن کابینت هایگلاس و راه حل از بین بردن زردی کابینت های گلاس

تاریخ : یکشنبه, 4 آبان 1399، : 18564، تعداد نظرات : 0

زرد شدن کابینت های گلاس یک اتفاق ناخوشایند است که جلوه ای زشت به فضای آشپزخانه می بخشد. برای اینکه یک آشپزخانه گرم، جذاب و مفید باشد، به نور خورشید و فضای کاربردی برای آشپزی نیاز دارد. متأسفانه، این دو از مواردی است که باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس می شود ولی شما می توانید با استفاده از راهکارهایی بسیار ساده و پیش پا افتاده از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

علت تغییر رنگ کابینت هایگلاس چیست؟ چگونه می توانیم از زرد شدن کابینت هایگلاس جلوگیری کنیم؟ برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس چه کار باید انجام بدهیم؟ اگر این سوالات ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده است، با ما در این مطلب از تکساز کابینت همراه شوید تا پاسخی مناسب برای سوال خود دریافت کنید.

 

زرد شدن کابینت های گلاس

 

علت زرد شدن کابینت هایگلاس

 

درخشش و براقیت کابینت هایگلاس باعث دلبازی، روشنی و آرامش فضای آشپزخانه می شوند. ولی اهمیت نگهداری از این کابینت ها را می توان از معایب کابینت های گلاس نام برد زیرا این مدل کابینت آشپزخانه می تواند به مرور زمان زرد شود و دیگر به زیبایی اول نباشد. شاید این موضوع شما را متعجب کند ولی کاملا درست است. آشپزی و نور خورشید می تواند کابینت های گلاس سفید شما را زرد کند، آن هم نه یک زرد زیبا و شاد، بلکه یک زرد کثیف، ناخوشایند و بیمارگونه. توجه داشته باشید که تمیز نکردن مرتب کابینت ها و رسوب چربی و کثیفی همراه با نور مستقیم خورشید روی کابینت ها می تواند باعث زرد شدن کابینت های گلاس شود.

 

از بین بردن زردی کابینت های گلاس

 

علت تغییر رنگ کابینت های گلاس چیست؟

 

1. جهت تابش نور خورشید

 

اولین دلیل اصلی زرد شدن کابینت های گلاس، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. فرقی نمی کند کابینت انتخابی شما ساده باشد یا طرح دار، رنگ بندی کابینت های گلاس چگونه باشد، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید با گذشت زمان زرد می شود. خوب مسلما شما هم نمی خواهید که آشپزخانه ای تاریک و بدون نور داشته باشید و هم اینکه تابش مستقیم آفتاب در طول روز باعث زرد شدن کابینت های شما شود. بنابراین بهتر است در هنگام طراحی کابینت، جهت تابش نور خورشید را در نظر بگیرید و مدل کابینت هایگلاس خود را به گونه ای در نظر بگیرید که نور مستقیم کمتری به انها بتابد. البته این همیشه ممکن نیست. اگر آفتاب از تمام زوایا به آشپزخانه بتابد، شیشه های رنگی و پرده می تواند تا حدود زیادی این مشکل را برطرف سازد.

 

زرد شدن کابینت سفید های گلاس

 

2. گرما و بخار حاصل از پخت و پز

 

آشپزی و پخت و پز یکی دیگر از دلایل مهم زرد شدن کابینت های گلاس می باشد. آیا می دانید هنگامی که بوی شیرین و اشتها آور غذا در خانه پخش می شود، در واقع این ذرات ریز چربی هستند که در هوا معلقند؟ اگر اجازه دهید این ذرات چربی روی کابینت های شما بنشینند، پس از مدتی باعث زرد شدن آنها می شوند. برای جلوگیری از زرد شدن آنها بهتر است هر روز پس از پایان پخت و پز خوب آنها را تمیز کنید. همچنین روشن کردن هود بالای اجاق گاز را در حین آشپزی فراموش نکنید زیرا هود تا حدودی ذرات کوچک چربی را به خود جذب می کند و کابینت ها کمتر کثیف می شوند.

 

تغییر رنگ کابینت های گلاس

 

3. تمیز کردن دیر به دیر کابینت ها

 

پاک کردن کابینت های آشپزخانه پس از پخت و پز را به یک عادت تبدیل کنید. تمیز کردن روزانه این کابینت ها باعث می شود تا آلودگی‌ها و مواد غذایی انباشته شده روی کابینت به جسم آن نفوذ نکند و به مرور باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس نشود. البته به یاد داشته باشید که دستمال های زمخت و ضخیم انتخاب مناسبی برای تمیز کردن کابینت های گلاس نیستند زیرا باعث ایجاد خط و خش بر روی آن می شود. بهتر است تنها با یک دستمال مرطوب، کابینت ها را تمیز کنید.

 

زرد شدن کابینت های گلاس

 

برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس چه کار باید انجام بدهیم؟

 

اکنون که مقصر اصلی زرد شدن آشپزخانه شناخته شده است، باید از راه هایی که به شما کمک می کند تا کابینت های گلاس را تمیز و درخشان نگه دارید آگاه شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا رنگ زرد ایجاد شده بر روی کابینت ها را پاک کنید:

1. روش اول تهیه مخلوط سرکه با دو فنجان آب گرم است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین نیز به این مخلوط اضافه کنید. از این مخلوط برای پاک کردن کابینت ها به صورت ماهانه استفاده کنید و تا کابینت های شما همیشه سفید و درخشان باقی بمانند و زرد نشوند.

2. روش دیگر برای از بین بردن زردی این کابینت استفاده از آب گرم با مایع ظرفشویی ملایم است. برای پاک ردن سطوح از پارچه نرم استفاده کنید. پس از از بین بردن لکه ها و زردی، سطح کابینت را با یک دستمال تمیز و کمی مرطوب پاک کنید و سپس خشک کنید.

نکته: شما باید مراقب باشید که از دستمال یا مواد ساینده برای پاک کردن کابینت استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش روی سطح می شود و حتی باعث کدر و زردی آنها می شوند.

نکته: لکه ها بر روی سطوح سفید به راحتی قابل مشاهده هستند. بنابراین توصیه می شود که بلافاصله لکه ها و چربی ها را تمیز کنید تا به سطح آن نفوذ نکند.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین