معرفی 5 نوع کاشی بین کابینتی و مزایا و معایب آنها

تاریخ : چهارشنبه, 14 آبان 1399، : 5351، تعداد نظرات : 0

امروزه آشپزخانه ها به دلیل طراحی مدرن کاملا در دید قرار دارند و استفاده از جزییات کوچک می تواند جلوه ای شگفت به فضای آشپزخانه ببخشد. کاشی بین کابینتی یک از این موارد جزئی کوچک است که تاثیری بزرگ بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می گذارد. کاشی بین کابینتی از دیوار آشپزخانه محافظت می کند و با یک طراحی خلاقانه و هیجان انگیز می تواند به نقطه کانونی آشپزخانه تبدیل شود.

 

کاشی بین کابینتی

 

کاشی بین کابینیتی چیست؟ چرا باید از کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنیم؟ انواع کاشی بین کابینتی چیست؟ چه مزایایی دارد و در هنگام انتخاب آن باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ از جمله سوالاتی است که در ادامه این مطلب از تک ساز به آنها پاسخ خواهیم داد.

 

کاشی بین کابینتی چیست؟

 

کاشی بین کابینتی متریالی است که فضای بین کابینت های هوایی و زمینی، بالای سینک و اجاق گاز را می پوشاند. این متریال از دیوار آشپزخانه در برابر رطوبت، پاشیدن مواد غذایی، روغن و هرگونه آلودگی دیگری که در هنگام شستن یا تهیه غذا در آشپزخانه ایجاد می شود، محافظت می کند. معمولا قیمت و کیفیت این کاشی ها نسبت به کاشی های رایج بالاتر است و علاوه بر دوام و استحکام جنبه ی تزیینی و دکوراتیو دارند.

 

 

کاشی بین کابینتی زیبا

 

انواع کاشی بین کابینتی

 

کاشی بین کابینتی انواع مختلفی دارد و هیچ قانونی در مورد نوع کاشی مورد استفاده در آشپزخانه وجود ندارد جز اینکه باید ضد آب و غیر متخلخل باشند. کاشی سرامیکی، سنگ طبیعی، پرسلان، آینه ای و کاشی شیشه ای از انواع رایج کاشی بین کابینتی محسوب می شود.

 

کاشی بین کابینتی سرامیکی

 

کاشی بین کابینتی سرامیکی

 

کاشی سرامیکی را می توان به عنوان پرکاربردترین نوع کاشی بین کابینیتی نام برد که امروزه با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی چاپ، ما براحتی به طرح‌های مختلفی از این نوع کاشی‌ها دسترسی داریم. کاشی سرامیکی ویژگی های زیادی دارد و مهمترینش مقاومت بالای آن به هرگونه خراش، گرما و آب می باشد. همچنین کاشی بین کابینتی سرامیکی قیمت نسبتا ارزانی دارند، براحتی نصب می شوند و با دوامند. طرح‌های متفاوت این نوع کاشی‌ از جمله طرح های چوب، سنگ، گل و عناصر طبیعی محبوبیت بیشتری دارند.

 

 

کاشی بین کابینتی سنگ طبیعی

 

کاشی بین کابینیتی سنگ طبیعی

 

سنگ طبیعی به دلیل ویژگیهای خاص و منحصربه فرد انتخابی عالی برای بین کابینتی آشپزخانه می باشد و می تواند در زمان کوتاهی آشپزخانه شما را به فضایی لوکس و لاکچری تبدیل کند. سنگ مرمر و سنگ گرانیت از بهترین ها و پرمصرف ترین های بین کابینتی سنگ طبیعی هستند. ظاهر طبیعی زیبا و مقاومت بالا مهمترین مزیت این نوع کاشی بین کابینتی می باشد ولی در مقابل قیمت بالا و هزینه نصب از معایب ان محسوب می شود.

همچنین سنگ طبیعی دارای منافذ و شیارهایی است که تمیز کردن آنها به آسانی انجام پذیر نیست. از انجاکه سنگ طبیعی دارای سطوح متخلخل است و باعث جذب آب، لکه ها و حتی ایجاد بو در آشپزخانه می شود، لذا باید تمیز کردن روزانه آنها را به یک عادت تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن هرگز از مواد تمیز کننده شیمیایی استفاده نکنید زیرا می توانند سنگ را لکه دار کرده و باعث تغییر رنگ آن شود. ترکیب رنگ کابینت های گلاس با کاشی بین کابینتی سنگی شگفت انگیز است و جلوه ای دیدنی به فضای آشپزخانه شما می دهد. همچنین زیبایی کابینت انزو و کابینت آشپزخانه روکش چوب با کاشی بین کابینتی سنگ طبیعی دیدنی است.

 

کاشی بین کابینتی پرسلان

 

کاشی بین کابینتی پرسلان

 

پرسلان نوع پیشرفته سرامیک می باشد که به دلیل ساخت در دمای بالا و طولانی، نسبت به انواع دیگر کاشی متراکم تر است و از دوام و زیبایی برخوردار می باشد. کاشی بین کابینتی پرسلان مزیت های بسیاری دارد که عبارت است از زیبایی، نصب و نگهداری آسان، دوام و مقاوم در برابر سایش و رطوبت. اگر به دنبال بین کابینتی شیک و قیمت مناسب هستید، پرسلان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

کاشی بین کابینتی شیشه ای

 

کاشی بین کابینتی شیشه ای

 

کاشی بین کابینتی شیشه ای بیشتر در آشپزخانه های سبک معاصر و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل بین کابینیتی به دلیل بازتابش نور،  فضا را روشن تر و بزرگتر نشانی می دهد و جلوه ای مدرن به آشپزخانه می بخشد. تمیز کردن آنها آسان است و به صورت یکدست نصب می شود و هیچ گونه اتصالی بین انها وجود ندارد و به همین دلیل در عین سادگی و ظرافت بسیار زیبا دیده می شود.

 

البته در هنگام انتخاب و خرید دو نکته مهم را در نظر بگیرید.

1. مطمئن شوید که گزینه انتخابی شما از انواع حرارت دیده و مقاوم در برابر فشار باشد.

2. دقت کنید که لبه‌های آنها نرم و پولیش خورده باشد تا به شما و اطرافیانتان آسیبی  وارد نشود.

 

کاشی بین کابینتی آینه ای

 

کاشی بین کابینتی آینه ای

 

کاشی بین کابینتی آینه ای یک انتخاب عالی برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک می باشد. این مدل بین کابینتی با انعکاس نور به افزایش دید بصری آشپزخانه بسیار کمک می کند. کاشی‌های بین کابینتی آینه‌ای برای همه آشپزخانه ها با سبک مختلف مناسب می باشد و با خرید پنل های 10 متری می توانید ظاهری یکدست و یکپارچه داشته باشید. اما قبل از خرید این نکته را در نظر بگیرید که متریال آینه انتخابی شما حتما حرارت دیده و مقاوم باشد.

اگرچه تمیز کردن این مدل بین کابینتی نسبتا ساده است اما به دلیل بجا ماندن اثر دست و لکه ها باید زمان بیشتری را برای تمیز کردن آنها صرف کنید. همچنین بهتر است بعد از انتخاب جای مناسب گاز در آشپزخانه در مورد انتخاب پوشاندن دیوار پشت گاز به متریال های دیگر غیر از آینه فکر کنید زیرا استفاده از بین کابینتی اینه ای در پشت گاز  باعث ایجاد ترکهای قابل مشاهده بر روی آن می‌شود.

 

مزایای کاشی بین کابینتی

 

مزایای کاشی بین کابینتی

 

1. شستشو و نظافت آسان

مهمترین مزیت کاشی بین کابینتی این است که به آسانی تمیز می شوند و نیازی نیست هر ساله آنها را عوض کنید. برخی از بین کابینتی ها مانند کاغذ دیواری بعد از مدتی حتی با وجود قابل شستشو بودن، دیگر زیبایی و کارایی اولیه را ندارند و باید تعویض شوند.

 

2. مقاومت بالا در حرارت و ضربه

آشپزخانه محیطی است که به دلیل پخت و پز و سرو غذا بسیار گرم و پر رفت و آمد است و بنابراین باید بین کابینتی انتخاب کنید که در اثر گرما، حرارت و ضربه ترک نخورد و آسیب نبیند. کاشی بین کابینتی تمام این مزایا را یکجا دارد و می تواند انتظارات شما را بر آورده کند.

 

کاشی بین کابینتی طرح دار

 

3.تنوع رنگ

کاشی بین کابینتی در رنگ و طرح های مختلف در بازار در دسترس است و هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند. البته که انتخاب آن سلیقه ای است ولی لازم است قبل از انتخاب این چند نکته را در نظر بگیرید.

1. برای آشپزخانه های شلوغ و پر از رنگ های تند، کاشی بین کابینتی با رنگ ملایم و ساده گزینه مناسب تر است زیرا فضا را به تعادل می رساند.
2. کاشی طرح دار و رنگی برای آشپزخانه های مدرن و ملایم مثلا دکورشده با کابینت ممبران سفید صدفی عالی دیده می شود و جلوه ای متفاوت و خیره کننده به فضا می دهد.

 

استیکر کاشی

 

چرا باید از کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنیم؟

 

اگرچه امروزه از متریال های مختلفی مانند شیشه، مس، سنگ طبیعی، کاغذ دیواری و ... برای دیوار بین کابینتی استفاده می کنند ولی کاشی بین کابینتی  همچنان در صدر لیست قرار دارد زیرا براحتی تمیز می شود و بسیار مقاوم است و تنوع طرح و رنگ زیاد کاشی، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند تا فضایی متفاوت، هیجان انگیز و خیره کننده داشته باشید. اگر بابت هزینه نگرانی ندارید، کاشی های لوکس و گران قیمت انتخاب مناسبی هستند زیرا با وجود اینکه کاشی بین کابینتی از نظر مساحت، تنها بخش کوچکی از آشپزخانه را اشغال می کنند اما تاثیر شگرف آنها در دکوراسیون آشپزخانه غیر قابل انکار است.

 

کاشی بین کابینتی

 

یکی از محبوب ترین سبک های کاشی بین کابینتی، کاشی های مترو هستند که به لطف طراحی بی انتها، براقیت تمیز و وجود رنگ های بی شمار همیشه در دسترس هستند. درواقع کاشی مترو یک کاشی سرامیکی مستطیلی، آجری، معمولا جلا است که برای سبک های مختلف آشپزخانه از سنتی تا مدرن و معاصر مناسب می باشد.

 

استیکر کاشی بین کابینیتی

 

اگر نمی خواهید بدون هزینه زیاد دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر بدهید، ما به شما استیکر کاشی بین کابینتی را پیشنهاد می دهیم. استیکر کاشی که می توان به عنوان جایگزین کاشی بین کابینتی استفاده کرد، درواقع نوعی برچسب است که بر روی کاشی های قدیمی چسبانده می شود و اگر از نوع باکیفیت آن استفاده کنید، تشخیص اینکه آن تصویر است نه کاشی، به آسانی امکان پذیر نیست. استیکر کاشی بین کابینیتی بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه کمی دارند و یا مستاجر هستند و به طور موقت در جایی ساکن هستند.

مقاومت در برابر آب و رطوبت و حتی مواد شوینده از ویژگیهای خوب استیکر کاشی می باشد که باعث می شود دیگر نگران استفاده از آنها نباشید. استیکر کاشی در طیف ‌گسترده‌ای از اشکال مختلف از شکل‌های سه‌بعدی، منظره، طرح چوب، اشکال سنتی و اسلیمی و حتی طرح‌های مدرن در بازار موجود می باشد و شما می توانید براحتی با توجه به طرح و دیزاین آشپزخانه‌ی خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین