بهترین رنگ کابینت آشپزخانه ; اصول و راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه چیست؟

تاریخ : یکشنبه, 6 مهر 1399، : 2023، تعداد نظرات : 0

آیا شما هم در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه خود دچار تردید هستید؟ هنگام انتخاب رنگ کابینت، گزینه های زیادی وجود دارد. حتی اگر بدانید که چه رنگ هایی را بیشتر دوست دارید و ترجیح می دهید، باز هم بی نهایت سایه و تم رنگ برای انتخاب وجود دارد و انتخاب را برای شما سخت می کند. برای راحتی کار لازم است تا با اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه آشنا شوید.

اصول و راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه چیست؟ در هنگام انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه، چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در این مطلب از تکساز کابینت ما می خواهیم پاسخی واضح و کامل به این سوالات بدهیم و شما را با اصول و نکات مهم انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و بهترین رنگ ها برای کابینت آشنا کنیم.

 

انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ کابینت آشپزخانه

 

رنگ کابینت آشپزخانه ; یک عامل مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه

 

عناصر مختلفی مانند متریال، سبک، قیمت در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه نقش مهمی را ایفا می کنند با این وجود، رنگ یکی از مهمترین عناصری است که باید به خاطر بسپارید. رنگ می تواند یک فضا را کاملاً متحول کند و تاثیر بسزایی بر روحیه و شادابی افراد داشته باشد. از آنجا که کابینت ها هم بخش وسیعی از فضای آشپزخانه را اشغال می کنند، بسیار مهم است که کاملا با دکوراسیون فضا همخوانی داشته باشد. در حقیقت رنگ کابینت آشپزخانه قسمت بزرگی از ظاهر فضا و احساس شما را نشان می دهند و باعث می شوند از حضور و فعالیت در آشپزخانه، احساس رضایت و شادی داشته باشید.

 

کابینت متالیک

رنگ کابینت متالیک

 

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

 

انتخاب مناسب رنگ کابینت آشپزخانه کار چندان سختی نیست و تنها کافیست قبل از هر انتخابی، نکات زیر را در در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید همه رنگ ها چه رنگ های گرم یا سرد و حتی خنثی در هر فضایی مطلوب به نظر نمی رسند و باید طبق اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه انتخاب شوند.

 

1. سبک کابینت آشپزخانه

 

سبک کابینت آشپزخانه از جمله مواردی است که می تواند انتخاب رنگ کابینت را برای شما آسان کند. اگر کابینتی سنتی و کلاسیک دارید، رنگ های خنثی مانند کرم و سفید تقریبا همیشه زیبا به نظر می رسند. رنگ قهوه ای نیز گزینه خوبی برای این مدل کابینت آشپزخانه می باشد زیرا رنگی گرم و لوکس است و فضای آشپزخانه را مجلل جلوه می دهد.

 

کابینت هایگلاس قرمز بهترین رنگ کابینت

رنگ کابینت هایگلاس مشکی قرمز 

 

اما اگر انتخاب شما کابینت مدرن مانند کابینت های گلاس یا ام دی اف است، باید بگویم که خوشبختانه پالت شما می تواند به طور قابل توجهی گسترش یابد، زیرا رنگ های متضاد و رنگ های روشن با طراحی مدرن بسیار خوب کار می کنند. عاشق قرمز، سبز یا زرد هستید؟ آنها اغلب بر روی کابینت های مدرن زیبا، شیک و خیره کننده دیده می شوند. رنگ های ترکیبی مانند سفید مشکی، سفید قرمز یا مشکی قرمز نیز برای رنگ کابینت آشپزخانه مدرن عالی به نظر می رسد و برای طولانی مدت بهتر جواب می دهد.

 

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه سفید

کابینت کلاسیک سفید رنگ

 

2. متراژ آشپزخانه

 

آیا شما یک آشپزخانه بزرگ یا آشپزخانه کوچک دارید؟ این سوال از این جهت مهم است که رنگ کابینت آشپزخانه شما می تواند در بزرگنمایی، روشنی و دلبازی فضا تاثیرگذار باشد. رنگ های روشن با تم خنثی بهترین انتخاب برای آشپزخانه ها کوچک محسوب می شوند در حالی که در کنار رنگ های روشن، رنگ های تیره نیز در فضاهای بزرگتر مطلوب به نظر می رسند. همچنین رنگ های روشن براق مانند کابینت های گلاس سفید طلایی در آشپزخانه های کوچک کارایی بهتری دارند.

 

کابینت آشپزخانه تیره

کابینت به رنگ خاکستری تیره

 

3. بسته یا باز بودن آشپزخانه

 

اینکه آشپزخانه ای اپن دارید یا آشپزخانه ای بسته، مسلما در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه شما تاثیر دارد. از آنجاکه قسمت های مختلف خانه به خصوص نشیمن به آشپزخانه های اپن کاملا دید دارند، لازم است رنگ کابینت انتخابی شما با دکوراسیون دیگر قسمت های خانه همخوانی داشته باشد. بهتر است آشپزخانه خود را با کابینت های رنگ تیره و مات دکور کنید زیرا رنگ های تیره، کثیفی و اثار لکه آب و چربی را نسبت به رنگ های روشن کمتر نشان می دهند. ولی اگر رنگ های روشن را ترجیح می دهید باید نسبت به کابینت های خود حساس باشید و آنها را هر روز تمیز کنید زیرا کثیفی آنها جلوه ی زشتی به دکوراسیون خانه می دهد.

 

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت اشپزخانه رنگ سفید با طراحی مدرن

 

4. نور آشپزخانه

 

نور آشپزخانه از دیگر نکاتی است که در هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه باید در نظر بگیرید. به این صورت که طراحان صرفنظر از متراژ آشپزخانه، رنگ های روشن و خنثی را برای فضاهای کم نور و رنگ های تیره را برای فضاهایی با نور مناسب پیشنهاد می دهند. رنگ های روشن نسبت به رنگ های تیره نور بیشتری را بازتاب می دهند و با افزایش دید بصری به بزرگنمایی فضا کمک می کنند. به یاد داشته باشید که کابینت های براق نور بیشتری را بازتابش می دهند پس اگر آشپزخانه تاریک و بدون نور طبیعی دارید، رنگ های روشن و براق بهترین گزینه برای رنگ کابینت آشپزخانه شما می باشند. امتحان کنید حتما شگفت زده خواهید شد.

 

کابینت خاکستری ابی

کابینت ترکیب رنگ خاکستری آبی 

 

5. رنگ فضای آشپزخانه

 

رنگ کفپوش، سقف، دیوارها و در بر انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بسیار تأثیرگذار می باشد. به عنوان مثال، اگر دیوارها و کفپوش آشپزخانه شما سفید و روشن است، هر دو رنگ تیره و روشن برای رنگ کابینت آشپزخانه مناسب است ولی اگر کفپوشی تیره مانند قهوه ای سوخته دارید، بهتر است کابینت ها به رنگ روشن باشد.

 

کابینت آشپزخانه

کابینت رنگ خاکستری روشن با دیوار بین کابینتی نارنجی

 

رنگ دیوار بین کابینتی از دیگر مواردی است که زیبایی و جلوه ی کابینت آشپزخانه شما را دو چندان کند. بنابراین برای انتخاب آنها باید کمی صبور باشید و هوشمندانه تصمیم بگیرید. شما می توانید کابینت های خود را هماهنگ با رنگ دیوار بین کابینتی و یا متضاد با آن انتخاب کنید. البته هر دو ترکیب زیبایی خاص خود را دارد و سلیقه و خواسته شماست که تصمیم نهایی را می گیرد.

 

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس به رنگ آبی براق 

 

6. وسایل و تجهیزات آشپزخانه

 

رنگ وسایل و تجهیزات آشپزخانه نیز مانند یخچال، مایکروفر و ... بر روی رنگ کابینت آشپزخانه تاثیر می گذارد. امروزه در بیشتر آشپزخانه های مدرن این وسایل به صورت مخفی در کابینت ها جاساز می شوند و ما فضایی یکدست داریم. اگر طراحی آشپزخانه شما این قابلیت را ندارد می توانید از کاور برای پوشاندن آنها استفاده کنید.

 

کابینت نارنجی

کابینت مدرن نارنجی رنگ 

 

7. حالت و مود آشپزخانه

 

آیا می خواهید فضایی گرم و پرانرژی داشته باشید یا آرامش و سکوت را ترجیح می دهید؟ رنگ های گرم مانند زرد، قرمز و نارنجی احساس سرشار از شادی، انرژی را با خود به همراه می آورند و باعث تحریک اشتها می شوند. در مقابل رنگ های سرد و خنثی مانند سفید، خاکستری، آبی و ... همواره احساس خوب آرامش را به فضا القا می کنند و انتخابی عالی برای افرادی است که برنامه رژیم غذایی دارند. تصمیم با شماست ولی اگر می خواهید همه را در کنار هم داشته باشید بهتر است از رنگ های ترکیبی برای رنگ کابینت خود استفاده کنید. کابینت های آبی قهوه ای ، خاکستری زرد، سفید طوسی و قرمز مشکی جزو بهترین های هستند.

 

کابینت آشپزخانه

کابینت اشپزخانه اپن جزیره

 

8. سلیقه و خواسته شما

 

سلیقه و خواسته شما مهمترین معیار برای انتخاب رنگ کابینت می باشد زیرا این شما هستید که ساعت های بسیاری از روز را برای تهیه و سرو غذا و دیگر فعالیت ها در آشپزخانه سپری می کنید بنابراین باید رنگی را انتخاب کنید که با سلیقه شما جور باشد و از دیدن آنها لذت ببرید. البته بهتر است قبل از هر انتخابی اصول انتخاب رنگ کابینت ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید و رنگی را انتخاب که هم به سلیقه شما نزدیک باشد و هم با اصول انتخاب رنک کابینت همخوانی داشته باشد.

 

کابینت آشپزخانه

کابینت سفید کلاسیک با دستگیره های خطی

 

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

 

از آنجا که کابینت ها بیشترین فضا را در آشپزخانه اشغال می کنند بنابراین لازم است در انتخاب رنگ کابینت بیشتر دقت کنیم و عجولانه تصمیم نگیریم. بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کدام است؟ این سوالی است که بیشتر افراد در هنگام طراحی آشپزخانه به دنبال جواب آن هستند. باید بگوییم که نمی توان به صورت قطعی رنگی را به عنوان بهترین رنگ کابینت اشپزخانه نام برد زیرا عوامل بسیاری نظیر متراژ، سبک، نور و ... بر روی آن تاثیر می گذارد. ولی به طور کلی رنگ های گروه خنثی را می توان بهترین رنگ برای کابینت نامید. زیرا انها به خوبی با دیگر رنگ های سرد یا گرم ترکیب می شوند و جلوه ای جذاب در دکوراسیون ایجاد می کنند.

در ادامه ما قصد داریم بهترین رنگ کابینت ها را براساس متریال و جنس بیان کنیم.

 

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

 

امروزه کابینت ام دی اف به دلیل ویژگیهای منحصربه فردی مانند قیمت مناسب، تنوع رنگ و زیبایی از محبوبیت زیادی برخوردار است. کابینت ام دی اف کرم تنالیه زرد، قهوه ای، کابینت ترکیبی سفید قهوه ای و سفید مشکی را می توان به عنوان بهترین رنگ کابینت ام دی اف نام برد. البته انتخاب هر کدام از آنها به فضا و سبک آشپزخانه شما بستگی دارد.

 

کابینت ام دی اف قهوه ای

 

بهترین رنگ کابینت هایگلاس

 

کابینت هایگلاس بهترین انتخاب برای آشپزخانه های مدرن دارای ویژگیهای منحصربه فردی نظیر تنوع زیاد رنگ و طرح و قدرت بالای بازتابش نور می باشد که به روشنی، دلبازی و بزرگنمایی فضای آشپزخانه بسیار کمک می کند.

 

کابینت های گلاس سفید

 

انتخاب بهترین رنگ کابینت های گلاس به عواملی مانند میزان نور، سبک، بزرگی و کوچکی آشپزخانه شما بستگی دارد. اگر اشپزخانه ای کوچک و تاریک دارید، رنگ های روشن و براق مانند سفید بهترین انتخاب می باشند ولی برای اشپزخانه های بزرگ هیچ محدودیت انتخابی وجود ندارد. کابینت های گلاس سفید، طوسی، بژ، قهوه ای و مشکی در گروه بهترین ها قرار می گیرند. همچنینی شما می توانید رنگ های ترکیبی سفید مشکی، سفید قرمز، سفید طلایی و ... استفاده کنید. اصولا رنگ های ترکیبی نمایی جذاب و شیک به فضای آشپزخانه می بخشند.

 

بهترین رنگ کابینت ممبران

 

کابینت ممبران از انواع کلاسیک به شمار می آید که به دلیل استحکام، زیبایی و تنوع رنگ، امروزه در آشپزخانه های ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. انتخاب مناسب رنگ کابینت ممبران با عوامل مختلفی مانند سبک دکوراسیون خانه، نور فضا، وسایل و لوازم آشپزخانه، اقلام دکوری و تزئینی و .... ارتباطی مستقیم دارد.

 

کابینت ممبران سفید

 

سفید یکی از بهترین رنگ های کابینت ممبران می باشد که به خوبی با دیگر وسایل آشپزخانه هماهنگ می شود و ترکیبی شیک و دوست داشتنی را ایجاد می کند. همچنین برای انتخاب رنگ کابینت ممبران می توانید از رنگ های ترکیبی زیبا و شیک مانند سفید طلایی، سفید صدفی و سفید قهوه ای استفاده کنید و جلوه ای لوکس و خیره کننده به فضای آشپزخانه شاد شما بدهید.

 


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین