کابینت آشپزخانه ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ : چهارشنبه, 31 اردیبهشت 1399، : 1847، تعداد نظرات : 0

کابینت آشپزخانه ایرانی از جمله مواردی است که در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه ما ایرانیان نقش موثری را ایفا می کند. از آنجا که ما ایرانی ها مردمی خوش سلیقه و بسیار سخت پسند هستیم، باید فضای داخلی آشپزخانه خود را با کابینت آشپزخانه ایرانی به گونه ای طراحی کنیم که حداقل برای چند سال متمادی از انتخاب خود پشیمان نشده و به فکر تغییر و بازسازی کابینت ها نیفتیم. زیرا اگر بخواهیم هر چند سال یکبار آنها را تغییر بدهیم، بسیار هزینه بر بوده و از نظر اقتصادی نیز اصلا مقرون به صرفه نمی باشد.

 کابینت آشپزخانه ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟ کابینت آشپزخانه ایرانی از چه نوع جنسی می باشد؟ بیشتر کابینت های آشپزخانه ایرانی به چه رنگی می باشد؟ اینها چند نمونه از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده باشد. با ما در تکساز کابینت تا پایان مطلب همراه شوید تا بتوانید جواب سوالات خود را پیدا کنید.

 

کابینت آشپزخانه ایرانی

 

مدل کابینت آشپزخانه ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

 

از ویژگی های بارز کابینت های آشپزخانه ایرانی، استفاده از طرح ها و الگوهای ایرانی همانند هنر منبت کاری، حکاکی طرح های اصیل بر روی چوب و برجسته سازی می باشد. علاوه بر این شما شاهد رنگ آمیزی خاص در پایه های کانترتاپ، سطح چوب کابینت، دستگیره های کابینت، سر ستون ها و … از اجزاء کابینت آشپزخانه ایرانی خواهید بود که جلوه ای منحصربه فرد و بی نظیر به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند.

کابینت آشپزخانه ایرانی به دلیل استفاده از هنرهای شاخص و اصیل در ساخت از محبوبیت زیادی در ایران و حتی خارج از ایران برخوردار می باشد. اگرچه امروزه کابینت آشپزخانه معاصر و مدرن اروپایی در ایران نیز همانند جهان بسیار متداول شده است، ولی باز هم افراد زیادی هستند که کابینت آشپزخانه ایرانی را ترجیح می دهند.

 کابینت های آشپزخانه ایرانی به سبک مدرن، سنتی و کلاسیک می باشند و معمولا از طرح های باستانی مانند هخامنشی در گل‌دکوراتیوها و سرستون‌های کابینت های ایرانی کلاسیک و سنتی استفاده می شود. ایجاد گرما و صمیمیت در فضای سرد آشپزخانه از دیگر ویژگی های کابینت آشپزخانه کلاسیک ایرانی می باشد.

 

کابینت آشپزخانه ایرانی از چه نوع جنسی می باشد؟

 

معمولا کابینت های آشپزخانه ایرانی از جنس چوب، فایبر گلاس، ممبران و ام دی اف می باشند و کابینت اشپزخانه ایرانی ام دی اف به دلیل مزایایی چون قیمت مناسب و دوام بالا از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

 

کابینت ایرانی ام دی اف

 

کابینت آشپزخانه ایرانی ام دی اف

 

ام دی اف رایج‌ترین نوع متریالی است که در ساخت کابینت آشپزخانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. کابینت آشپزخانه ام دی اف به دلیل تنوع زیاد طرح و رنگ، دوام و استحکام عالی، سطح صاف و صیقلی و از همه مهمتر قیمت مناسب بسیار پرطرفدار و محبوب است. این مدل کابینت مدرن آشپزخانه ایرانی در دو نوع مات و براق تولید می شود و نصب آن براحتی انجام می گیرد. کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف برای آشپزخانه های مدرن مناسب تر می باشد.

 

کابینت ایرانی چوبی

 

کابینت آشپزخانه ایرانی چوبی

 

کابینت آشپزخانه ایرانی چوبی از قدیمی ترین مدل های کابینت ایرانی است که علیرغم قیمت گزاف، نمایی بس دیدنی به فضای آشپزخانه شما می بخشد. چوب درختان گردو، راش، بلوط، صنوبر و ...  در ساخت کابینت های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند و متناسب با نوع چوب، قیمت آنها با هم متفاوت است.

زیبایی و جذابیت مدل کابینت کلاسیک چوبی غیر قابل انکار است به خصوص طرح‌های مشبک، معرق و منبت که به صورت دست ساز بر روی چوب طبیعی کابینت های ایرانی حک می شود. کابینت ایرانی چوبی از انواع کابینت کلاسیک بیشتر برای آشپزخانه های بزرگ، سبک سنتی و کلاسیک مناسب می باشد و مورد استقبال افراد هنردوست قرار می گیرد. شما برای داشتن کابینت ایرانی چوبی در آشپزخانه خود باید هزینه زیادی را پرداخت کنید زیرا ساخت این مدل کابینت ایرانی به نیروی متخصص و زمان زیادی نیاز دارد.

 

کابینت ایرانی هایگلاس

 

کابینت آشپزخانه ایرانی هایگلاس

 

کابینت آشپزخانه ایرانی هایگلاس بعد از ام دی اف در رتبه دوم رایج‌ترین نوع کابینت مدرن آشپزخانه ایرانی قرار می گیرد. جذابیت، درخشندگی و تنوع رنگ از مزایای کابینت هایگلاس می باشد که به دلیل درخشش بالای نور، فضای آشپزخانه بسیار روشنتر و دلباز دیده می شود. کابینت ایرانی هایگلاس نسبت به کابینت ام دی اف و ممبران از قیمت بالاتری برخوردار است ولی براحتی نیز نمی توان از زیبایی و مزایای آن چشم پوشی کرد پس اگر به دنبال گزینه ای مناسب برای کابینت آشپزخانه کوچک مدرن خود هستید، کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس یک انتخاب عالی برای شما می باشد.

 

این مطلب را بخوانید : کابینت مات یا براق، کدام یک برای آشپزخانه مناسبتر است؟

 

 

کابینت ایرانی ممبران

 

کابینت آشپزخانه ایرانی ممبران

 

این مدل از کابینت آشپزخانه ایرانی، علاوه بر سبک مدرن در سبک کلاسیک نیز کاربرد دارد. کابینت آشپزخانه ایرانی ممبران که با نام وکیوم نیز شناخته می شود، کابینتی کاملا ضد آب می باشد زیرا تمام سطح کابینت با روکش پی وی سی به صورت یکپارچه پوشانده می شود. کابینت آشپزخانه ممبران را می توان به عنوان یک جایگزین مناسب برای کابینت چوبی معرفی کرد زیرا هم قیمت مناسب تری نسبت به کابینت چوبی دارد و هم تمام طرح هایی را که بر روی کابینت کلاسیک چوبی اجرا می شود را می توان بر روی ممبران انجام داد. پس جای تعجبی ندارد که ممبران را به عنوان متداول ترین متریال برای کابینت کلاسیک ایرانی معرفی می کنند.

 

بیشتر کابینت های آشپزخانه ایرانی به چه رنگی می باشد؟

 

کابینت آشپزخانه ایرانی سفید

 

سفید رنگی ایده آل برای کابینت های ایرانی محسوب می شود و در دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. طرح کابینت مدرن سفید فضای مناسبی را برای ایجاد تضاد و یک کنتراست زیبا در دکوراسیون آشپزخانه شما فراهم می کنند. ترکیب کابینت سفید با کانتر و کفپوش چوبی را در بیشتر آشپزخانه های ایرانی مشاهده می کنید. اگرچه کابینت ایرانی سفید سبک مدرن یا کلاسیک به تنهایی بسیار زیبا و شکیل هستند اما برای جذابیت بیشتر شما می توانید از جزیره آشپزخانه رنگی استفاده کنید.

 

کابینت ایرانی سفید

 

کابینت آشپزخانه ایرانی قهوه ای

 

رنگ قهوه ای از دیگر رنگ های مناسب برای کابینت های ایرانی می باشد که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است. رنگ قهوه ای از رنگ های گرم و طبیعی است که دارای طیف های مختلفی می باشد که بهتر است با توجه به میزان نور آشپزخانه، طیف مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این معنا که کابینت های ایرانی قهوه ای تیره، انتخابی ایده آل برای آشپزخانه های بزرگ با نور طبیعی می باشند و بهتر است از کابینت های قهوه ای روشن برای آشپزخانه های کوچک و تاریک استفاده شود. البته کابینت های کرم – قهوه ای نیز در آشپزخانه های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد ولی توجه داشته باشید که در طولانی مدت ممکن است جذابیت اولیه خود را از دست بدهند.

 

کابینت قهوه ای

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید : قهوه ای ; یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین رنگ مناسب کابینت آشپزخانه

 

 

کابینت آشپزخانه ایرانی سفید-مشکی

 

کابینت های سفید-مشکی از انواع مدل کابینت ایرانی است که بیشتر در آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل تضاد رنگی بین آنها بر جذابیت و زیبایی آشپزخانه افزوده می شود. این مدل کابینت آشپزخانه مدرن برای آشپزخانه های کوچک، بزرگ و متوسط مناسب می باشد البته به این نکته توجه داشته باشید که در آشپزخانه های کوچک باید بیشتر از رنگ سفید استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما بزرگ و دلبازتر به نظر برسد. ولی در آشپزخانه های بزرگ هیچ محدودیتی برای استفاده از ترکیب سفید و مشکی  وجود ندارد و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود از ترکیب این رنگ ها در کابینت های ایرانی خود استفاده کنید.

 

کابینت سفید مشکی


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین