کابینت مات یا براق، کدام برای آشپزخانه مناسبتر است؟

تاریخ : پنجشنبه, 8 خرداد 1399، : 1019، تعداد نظرات : 0

آیا می خواهید برای آشپزخانه جدید خود کابینت انتخاب کنید و یا به دنبال تعویض کابینت های آشپزخانه خود هستید، در اینجا سؤالات مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: مات یا براق؟ چه چیزی تعیین می کند کدام یک برای آشپزخانه شما مناسب تر است؟ رنگ، اندازه، سبک و نوع جنس، درست است؟ اما در نهایت طراح آشپزخانه از شما سؤال خواهد کرد که بین مات یا براق، کدام را ترجیح می دهید. کابینتی که شما انتخاب کرده اید می تواند بدون توجه به جنس و سبک، ظاهری متفاوت در اشپزخانه شما ایجاد کند. حال بعضی افراد دقیقا می دانند که کدام یک از این دو را ترجیح می دهند اما برخی دیگر دچار تردید می شوند.

 

کابینت مات یا براق

 

کابینت های مات و براق، هر دو می توانند به عنوان قلب زیبای خانه شما بی نقص باشند و انتخاب هر یک از آنها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. کابینت های براق سالهاست که در دکوراسیون آشپزخانه بسیاری از خانه ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند. اما چند سالی است که این محبوبیت به نفع کابینت های مات تغییر کرده است. استفاده از هر دو نوع براق و مات در هر سبک از کابینت از کابینت آشپزخانه سنتی گرفته تا معاصر و مینیمالیستی عالی به نظر می رسد. برای اینکه انتخاب را برای شما آسان کنیم، در این مطلب از تکساز به بررسی کلی کابینت های براق و مات می پردازیم. با ما تا پایان همراه شوید.

 

کابینت براق

 

کابینت آشپزخانه براق

 

اگر به دنبال زیبایی خاصی و متفاوت هستید، کابینت آشپزخانه ام دی اف براق جلوه ای فریبنده و پرزرق و برق برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورد. از دهه 1970 کابینت های براق در طراحی آشپزخانه های مدرن بسیار محبوب بوده اند. یکی از مهمترین دلایل جذاب بودن و محبوبیت این نوع کابینت، بازتاب نور است. سطح براق کابینت های ام دی اف و یا انواع کابینت هایگلاس، نور را منعکس می کند و با افزایش دید بصری باعث بزرگتر شدن فضا می شود. از این رو طراحان کابینت های آشپزخانه براق برای آشپزخانه های کوچک پیشنهاد می دهند.

 

ویژگی های کابینت براق

 

کابینت آشپزخانه براق

 

1. نور بیشتر

 

اگر به دنبال به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه خود هستید، کابینت های براق می توانند ایده مناسبی باشند. سطح براق کابینت، نور داخل آشپزخانه را منعکس کرده و با ایجاد توهم فضایی باعث می شود آشپزخانه بزرگتر دیده شود. البته کابینت های روشن براق مانند سفید و کرم نسبت به کابینت های براق تیره نور بیشتری را بازتابش داده و فضا را روشن تر نشان می دهند.

 

کابینت براق و نور بیشتر

 

2. قابلیت ترکیب با رنگ های دیگر

 

اگرچه تنوع رنگ کابینت های براق خیلی زیاد نیست، اما کابینت های براق سیاه نیز می توانند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کنند. هرچند بازتابش نور کابینت های تیره نسبت به روشن کمتر است ولی باز هم شما می توانید از این ویژگی کابینت های براق برای زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون آشپزخانه خود بهره ببرید. شما همچنین می توانید ترکیبی از رنگ های متضاد را برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید. کابینت های براق سفید و سیاه یک ترکیب شگفت انگیز می باشند که کنتراست بین آنها در آشپزخانه خیلی دیدنی است.

 

کابینت آشپزخانه براق سیاه

 

3. براحتی تمیز می شوند

 

اگرچه نواقص و ردهای انگشت دست به راحتی بر روی سطوح براق کابینت قابل مشاهده هستند اما این مزیت را نیز دارند که تمیز کردن آنها بسیار آسان است. لازم به تذکر است که با انتخاب کابینت های براق کیفیت بالا، این نواقص کمتر به چشم می آیند. برای تمیز کردن کابینت های براق یک پارچه نمناک کفایت می کند. به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن لکه های سفت تر هرگز از سفید کننده ها استفاده نکنید زیرا می توانند به سطح کابینت براق شما آسیب برسانند. برای تمیز کردن آنها کافیست از آب ولرم و مواد شوینده ملایم استفاده کنید.

 

این مطلب را از دست ندهید : بهترین روش برای تمیز کردن کابینت های براق آشپزخانه چیست؟

 

 

کابینت مات

 

کابینت آشپزخانه مات

 

در چند سال اخیر محبوبیت کابینت آشپزخانه مات نسبت به کابینت براق پیشی گرفته و به طور روز افزون در حال افزایش می باشد. همانطور که از نام کابینت مات پیداست، مات به جای اینکه نور را در سطح منعکس کند، نور را جذب می کند. البته نبود درخشش آن به معنای پایین بودن سطح کابینت مات از براق نیست بلکه این بدان معناست که آنها ظاهری شیک و ظریف دارند که در هر سبک از کابینت آشپزخانه سنتی گرفته تا کابینت آشپزخانه مدرن ایده آل به نظر می رسند.

سادگی کابینت های مات باعث القای احساس گرما، صمیمت و برازندگی به فضای آشپزخانه می شود و بر خلاف کابینت های هایگلاس براق، سطح این نوع کابینت با هر زاویه به یک شکل دیده می شود و فضای آشپزخانه شما را دراماتیک تر نشان می دهد. در این میان برخی از افراد تصور می کنند که کابینت های مات به دلیل جذب نور، فضا را تاریک نشان داده و در طولانی مدت کسل کننده به نظر می رسند در حالی که برخی دیگر این را یک ظرافت نادیده گرفته می دانند. کابینت های مات به خودی خود، ویژگی های خاصی دارند که طراحان داخلی و معماران آن را قابل توجه می دانند.

 

ویژگی های کابینت مات

 

کابینت آشپزخانه مات

 

1. زیبا و مجلل

 

آشپزخانه های مات از ظاهر لوکس و زیبایی برخوردار هستند. رنگ از تمام زوایای آشپزخانه یک جور به نظر می رسد و این بدان معنی است که آشپزخانه همیشه بدون توجه به زمان روز ، ظاهری نرم و صاف دارد. در حالیکه کابینت های براق با نورپردازی های مختلف می توانند ظاهر آشپزخانه را به طرز چشمگیری تغییر دهد، آشپزخانه های مات تقریباً در هر سناریو، سبک خود را حفظ می کنند.

 

کابینت آشپزخانه مات زیبا و مجلل

 

2. تنوع گسترده ای از رنگ ها

 

کابینت های مات نسبت به کابینت های براق از تنوع رنگ گسترده تری برخوردار هستند و دست شما را برای انتخاب رنگ باز می گذارند. اگر می خواهید از دو رنگ مختلف برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید و یا یک پالت رنگی بسیار خاص در ذهن دارید، کابینت های مات بهترین گزینه می باشند. همچنین به یاد داشته باشید که کابینت های مات به خوبی با مواد و سطوح دیگر مخلوط می شوند. برخی از مالکان خانه که در ابتدا کابینت های براق را ترجیح می دهند، می فهمند که می توانند دقیقاً آنچه را که می خواستند را با مات بدست آورند.

 

این مطلب را بخوانید : مزایا و معایب کابینت مات | آیا کابینت مات برای آشپزخانه من مناسب است؟

 

 

3. قابلیت پنهان کردن نواقص

 

کابینت های مات همانند کابینت های براق براحتی تمیز می شوند البته با این مزیت که نواقص را بهتر پنهان می کنند. کابینت های هایگلاس و ام دی اف مات علاوه براینکه در برابر خراش مقاوم هستند، به دلیل عدم بازتابش نور علائم اثر انگشت یا لکه های باقی مانده روی سطح کابینت را کمتر نمایان می کنند. بنابراین ما به خانواده های شلوغ و صاحب چند فرزند این مدل کابینت ها را پیشنهاد می دهیم.

 

کابینت آشپزخانه مات

 

4. با بهترین ویژگی ها ترکیب می شوند

 

در حالی که کابینت ها و سطوح براق همه ی توجهات را به سوی خود جلب می کنند و از نظر بصری به خودی خود قابل توجه هستند، سطوح مات دارای ظاهری خاموش هستند. البته این بدان معنا نیست که آشپزخانه های مات خسته کننده هستند، بلکه به جای این که آنها به عنوان یک پس زمینه خیره کننده کار کنند، تکمیل کننده قطعات برجسته تر در آشپزخانه شما هستند.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین