مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مات

تاریخ : دوشنبه, 12 خرداد 1399، : 3503، تعداد نظرات : 0

امروزه کابینت های آشپزخانه مات به یک ترند عظیم در آشپزخانه های معاصر و سنتی تبدیل شده اند. با این حال، اگر چه ممکن است کابینت های مات محبوب باشند ولی شاید انتخاب مناسبی برای آشپزخانه منزل شما نباشند.

معمولاً مشاهده می شود که هر از گاهی ترندهای جدید به وجود می آیند و بازار را به اصطلاح قبضه کرده و یا به دست می گیرند. سپس شما فکر می کنید که آنها کامل و بهترین هستند و باید آنها را انتخاب کنید، حتی اگر باب سلیقه شما نبوده و حس خوبی از آنها نگیرید. این یک امر  طبیعی است زیرا مقاومت در برابر گرایش ها سخت است، به خصوص وقتی که تصاویر آن را در سایت ها، گالری ها و تقریبا همه جا پراکنده شده باشد.

 

کابینت آشپزخانه مات

کابینت آشپزخانه مات

 

آیا کابینت آشپزخانه مات برای آشپزخانه شما ایده آل است؟

 

کابینت های مات علیرغم مزایای بسیار دارای معایبی نیز می باشند. هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب کابینت، عاقلانه این است که با جوانب مثبت و البته منفی گزینه مورد نظر خود آشنا شوید تا بتوانید خود را با هر گونه اشکالات احتمالی آماده کنید. علاوه بر این، شما این شانس را دارید تا با مقایسه چند گزینه، بهترین را انتخاب کنید. در این مطلب از تکساز ما شما را با مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مات آشنا خواهیم کرد.

 

بیشتر بخوانید : کابینت مات یا براق ; آشپزخانه ای زیبا و دلنشین با کابینت مات یا براق؟!

 

مزایای کابینت آشپزخانه مات

 

1. اول، خبر خوب. اگرچه مدت زمان زیادی نیست که کابینت های مات به بازار آمده اند ولی در همین فاصله زمانی کوتاه نیز محبوبیت زیادی را کسب کرده اند. دکوراتورهای داخلی کابینت آشپزخانه ام دی اف مات را مدرن و شیک، با شخصیت و تر و تازه معرفی می کنند.

2. کابینت های مات برای زندگی معاصر مناسب هستند و به دلیل تنوع رنگ براحتی می توانید در دکوراسیون هر سبک از آشپزخانه خود از سنتی گرفته تا مدرن و معاصر جای بدهید.

3. یکی از بزرگترین مزایای کابینت آشپزخانه مات این است که سطح کابینت های مات خراش ها، لکه و حتی رد انگشتان را براحتی نشان نمی دهند. اینها همه به لطف عدم تابش نور بر روی سطح است. یک کابینت مات به جای بازتابش، نور را جذب می کند. به این ترتیب لازم نیست که هر روز کابینت ها را برق بیندازید و این یکی دیگر از مزایای خوب کابینت های مات محسوب می شود.

4. علاوه بر این کابینت های مات به خوبی با دیگر وسایل اشپزخانه ترکیب شده و جلوه ی زیباتری به فضای آشپزخانه شما می بخشند. به یاد داشته باشید که کابینت های مات در طراحی آشپزخانه های بزرگ و باز نسبت به آشپزخانه های کوچک بهتر عمل می کنند.

 

کابینت های مات در طراحی آشپزخانه های بزرگ

کابینت های مات در طراحی آشپزخانه های بزرگ

 

معایب کابینت آشپزخانه مات

 

هر مزایا، معایبی را نیز به دنبال دارد. معایب ساده کابینت های مات عبارت است از :

 1. ممکن است تمیز کردن کابینت های مات به آسانی تمیز کردن یک کابینت ام دی اف براق نباشد. اگرچه در کابینت های مات نواقص به راحتی دیده نمی شود، اما خلاص شدن از شر آنها نیز دشوار خواهد بود. کابینت های مات تمایل به جذب لکه دارند و همین تمیز کردن آنها را مشکل تر می کند.

2. حتی اگر آشپزخانه شما بزرگ باشد، ممکن است این مدل کابینت برای شما مناسب نباشد. اگر آشپزخانه شما دارای نور طبیعی کافی نیست یا اگر تعداد معدودی از پنجره ها وجود دارند که نور طبیعی از آنها عبور می کند، باید بگوییم که ممکن است کمی مردد شوید زیرا کابینت های مات به دلیل خاصیت ذاتی خود همان مقدار نور کم را جذب می کنند و فضای اشپزخانه شما را تاریک نشان می دهند.

 

تصمیم گیری

برنامه ریزی برای طراحی آشپزخانه چیزی بیش از ظاهر ساده است. شما باید عملکرد و کارکردها را نیز در نظر بگیرید.

بله، امروزه انواع مدل های کابینت هایگلاس مات گزینه هایی بسیار محبوب و مرسوم هستند. با این حال، آنها برای هر خانه ای مناسب نیستند. شما باید واقع بین و صادق باشید و قبل از هر انتخابی به سبک زندگی و نوع طراحی آشپزخانه خود فکر کنید.

 

ما برای کمک به شما در تصمیم گیری، 6 سؤال مطرح می کنیم که پاسخ های آنها می تواند به شما در انجام تصمیم کمک کند.

 

 

کابینت آشپزخانه مات مناسب آشپزخانه سنتی و مدرن

کابینت آشپزخانه مات مناسب آشپزخانه سنتی و مدرن

 

1. سنتی یا مدرن؟

مهمترین خاصیت کابینت مات این است که تقریباً در هر سبک آشپزخانه، چه سنتی و مدرن و چه حتی در جایی بین این دو ، قابل استفاده است.

 

2. کابینت آشپزخانه متضاد یا یکدست؟

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید یک ظاهر یکنواخت برای آشپزخانه خود انتخاب کنید؟ یا می خواهید در اشپزخانه خود ترکیبی از کابینت های مات با کابینت های براق یا نیمه براق داشته باشید؟

کابینت های مات در هر دو انتخاب به خوبی عمل می کنند. کابینت های براق کمک می کند تا کمی زرق و برق و درخشش به فضا اضافه شود و به لطف نور بازتابش شده روی سطح، به بزرگتر شدن آشپزخانه کمک می کنند. شما می توانید کابینت های بالایی را از نوع براق و پایینی ها را از نوع مات انتخاب کنید. زیرا کابینت های براق نور بیشتری را بازتابش کرده و دید بصری را افزایش می دهند.

 

3. پالت رنگی شما چیست؟

به یاد داشته باشید که کابینت های روشن کمک می کند تا فضای بزرگتر و بازتر دیده شوند. این مدل کابینت ها برای فضاهای کوچک آشپزخانه ایده آل به نظر می رسند. کابینت های مات خاکستری، آبی ناوی و رنگ هایی با سایه های تیره تر برای آشپزخانه های بزرگ عالی به نظر می رسند و احساس کلاسیک بودن به فضا القا می کنند.

 

کابینت آشپزخانه مات خاکستری

کابینت آشپزخانه مات خاکستری

 

4. کفپوش براق یا مات؟

یکی از مناطقی که معمولا در طراحی آشپزخانه نادیده گرفته می شود، کفپوش ها هستند. یک کفپوش آشپزخانه با طراحی مناسب می تواند به تقویت طراحی کلی فضای آشپزخانه شما و به ترسیم همه عناصر طراحی کمک کند. مهم است که شما به دنبال چه نوع کفپوشی هستید: مات یا براق ؟

کاشی ها اغلب به عنوان کفپوش براق مورد استفاده قرار می گیرند، که ترکیب آنها با کابینت های مات قابل توجه و خیره کننده است. از طرف دیگر، کاشی های مات و چوب ظریف تر و در طولانی مدت نگهداری از آنها بسیار آسان است.

 

این مطلب را از دست ندهید : کابینت آشپزخانه پی وی سی [PVC] بهترین مدل ها + قیمت، مزایا و معایب

 

5. دیوارها را چگونه تزئین خواهید کرد؟

رنگ مات با هر طراحی به خوبی مطابقت دارد و تقریباً برای هر آشپزخانه خانگی یک انتخاب محبوب است. برای شکسته شدن طراحی آشپزخانه ، جلوه ای براق به دیوارها بدهید. کاشی های براق به روشن تر شدن فضا کمک می کنند.

 

6. در مورد لوازم خانگی چطور؟

لوازم مدرن از قبیل یخچال، اجاق گاز و ... در هر دو آشپزخانه های براق و مات کاربرد دارند. با این وجود، این تأثیر بستگی به این دارد که وسایل شما در طراحی کلی مخلوط شوند یا از چه ویژگی آنها استفاده کنید.

 

سخن آخر

آشپزخانه های مات به طرز خارق العاده ای زیبا ، نمایشی و پر از شخصیت هستند. این ترندی است که از محبوبیت روز افزون آن لذت خواهید برد. نه تنها تقریباً در تمام آشپزخانه با اندازه های مختلف کاربرد دارد، بلکه می تواند با سایر لوازم دیگر ترکیب شود و فضایی چشمگیر در اختیار شما قرار بدهد که بودن در آنجا برای شما دوست داشتنی و لذت بخش کند.

 


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین