زیباترین مدل های اپن جزیره یا همان جزیره آشپزخانه براساس مدل،جنس و رنگ

تاریخ : دوشنبه, 29 اردیبهشت 1399، : 13779، تعداد نظرات : 0

اپن جزیره یا جزیره آشپزخانه در چند سال اخیر به یکی از ترندهای برتر دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شده است. نقش اپن جزیره در طراحی آشپزخانه بسیار کاربردی و مهم است. در این مقاله در مورد جزیره آشپزخانه به طور کامل صحبت کردیم اینکه آشپزخانه جزیره چیست؟ جزیره ها چه مدل و سبک هایی دارند و برای چه مدل آشپزخانه هایی مناسب هستند؟ مثلا جزیره طویل، جزیره دوبل، تاثیر جزیره رنگی در آشپزخانه و در پایان از اپن جزیره هایگلاس، جزیره ممبران و جزیره ام دی اف نیز صحبت کردیم.

 

اپن جزیره ای یا همان جزیره آشپزخانه چیست؟

 

اپن جزیره

 

اپن جزیره که یکی از انواع کابینت آشپزخانه می باشد، یک واحد چند منظوره است که در قلب خانه قرار می گیرد و می تواند زیبایی ظاهری آشپزخانه را تقویت کند. با قرار دادن جزیره آشپزخانه در نقطه محوری بین پخت و پز، سینک ظرف شویی و آماده سازی مواد غذایی بر سطح کانتر آشپزخانه خود اضافه کنید. جزیره آشپزخانه مجهز به وسایل و لوازم جانبی مانند سینک ظرف شویی، خوراک پزی، و حتی صندلی بار می تواند به قطب فعالیت شما در آشپزخانه تبدیل شود.

جزیره آشپزخانه در اشکال مختلفی مانند کوچک، بزرگ، باریک و گسترده طراحی می شود. اپن جزیره می تواند یک مرز بین منطقه پخت و پز و منطقه هال خانه ایجاد کرده و مسیر جریان ترافیک را از نقاط شلوغ هدایت کند.

 

انواع اپن جزیره

 

اپن جزیره به دلیل نمای زیبا و منحصر به فردش اغلب به عنوان نقطه کانونی آشپزخانه محسوب می شود بنابراین بهتر است تا کابینت آشپزخانه مدل جزیره خود را براساس سبک دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. در ادامه شما را با انواع مدل اپن جزیره آشنا خواهیم کرد.

 

اپن جزیره مدرن

 

اپن جزیره مدرن

 

یک جزیره آشپزخانه مدرن معمولاً جمع و جور است. با این وجود فضای بسیار زیادی برای پخت و پز، کار و ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد. اپن جزیره مدرن از انواع کابینت آشپزخانه جزیره ای دارای طراحی هوشمندانه با فضاهای داخلی اضافی است که فضای کافی را برای شما در هنگام آشپزی فراهم می کند. آنها همچنین دارای شکل ها و طرح های خلاقانه ای هستند که به شما کمک می کنند تا دکوراسیون آشپزخانه شما بی نظیر و شیک دیده شود.

مدل اپن جزیره مدرن نسبت به دیگر انواع کابینت آشپزخانه جزیره ای از تنوع بیشتری برخوردار است و با ارائه طرح های خلاقانه باعث می شود زمان شما در آشپزخانه لذت بخش تر و کار شما راحت تر باشد. آنها در اشکال و اندازه های مختلفی قرار می گیرند و همچنین رنگ های پر جنب و جوش و طراحی های پویا را نیز معرفی می کنند. همه آنها منحصر به فرد هستند و همه آنها در سادگی و کارایی مشترکی دارند.

 

اپن جزیره کلاسیک

 

چزیره کلاسیک

 

اغلب مدل های جزیره آشپزخانه کلاسیک دارای پالت های رنگی خنثی، طراحی ساده و بدون زرق و برق هستند. بیشتر صفحات کابینت اپن جزیره کلاسیک از سنگ های مرمر، گرانیت، کوارتز و کورین می باشد که بر جذابیت و زیبایی جزیره آشپزخانه می افزایند.

در تصویر بالا نمونه ای زیبا از یک مدل اپن جزیره کلاسیک مشاهد می کنید. تضاد بین رنگ خاکستری تیره کابینت آشپزخانه مدل جزیره با صفحه کابینت سنگی سفید از زیبایی چشم نواز و خیره کنننده ای برخوردار است. این اپن جزیره به گونه ای طراحی شده است که می توان از آن به عنوان غذا خوری نیز استفاده کرد.

این مدل اپن جزیره از انواع کابینت جزیره ای کلاسیک می باشد که به دلیل طراحی خوبش، فضای پیشخوان و فضای ذخیره سازی اضافی را به آشپزخانه افزوده است. از دیگر ویژگیهای خوب این اپن جزیره، نورپردازی عالی آن است.

نورپردازی اپن جزیره از ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه می باشد که نباید از آن براحتی گذشت. حتما لازم نیست برای نورپردازی جزیره اشپزخانه از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی استفاده کنید بلکه باید به این نکته توجه داشته باشید نورپردازی اپن جزیره از نورپردازی اشپزخانه جدا است و باید به گونه ای انجام شود که ضمن رعایت اصول کاربردی با دکوراسیون داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد. زیرا جزیره اپن آشپزخانه فضایی است که ساکنین خانه برای میان وعده، چت و حتی انجام کارهای شخصی به دور آن می نشینند و لذا بهتر است که نورپردازی بالای اپن جزیره کاربردی و اصولی انجام گیرد.

 

اپن جزیره معاصر

 

اپن جزیره معاصر

 

مدل اپن جزیره معاصر از انواع کابینت اشپزخانه جزیره ای می باشد که بهترین انتخاب برای افرادی است که زیبایی را در عین سادگی ترجیح می دهند. رنگ غالب جزیره اپن آشپزخانه معاصر سفید، خاکستری با تن های روشن و تیره و ترجیحا رنگ های خنثی می باشد. در تصویر بالا نمونه زیبایی از اپن جزیره معاصر را مشاهده می کنید. طراحی این کابینت مدل جزیره بسیار ساده، گیرا و کاربردی می باشد. فضای باز روی کانتر و صندلی های بار کنار اپن جزیره، نوید یک آشپزی رویایی را به خانم خانه می دهد. آویزهای زیبای بالای جزیره، جلوه ای ناب به این جزیره اشپزخانه می بخشد.

 

اپن جزیره معاصر

 

اگر تصور می کنید تم خنثی دکوراسیون آشپزخانه تان در طولانی مدت خسته کننده می شود بهتر است یک جزیره آشپزخانه رنگی انتخاب کنید. به تصویر بالا نگاه کنید. مسلما طراحی ساده، شیک و کاربردی آن برای شما لذت بخش خواهد بود. همخوانی رنگ فیروزه اپن جزیره و کانتر سفید آن زیبا و سرشار از آرامش است. اپن جزیره رنگی می توانند به نقطه کانونی آشپزخانه شما تبدیل شوند.

 

انواع مدل های کابینت آشپزخانه جزیره ای

 

جزیره آشپزخانه در اشکال و رنگ های مختلف طراحی می شود. جزیره آشپزخانه طویل یا دراز، اپن جزیره متحرک (قابل حمل) و جزیره آشپزخانه رنگی را می توان از انواع کابینت در آشپزخانه جزیره ای نام برد. در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

جزیره آشپزخانه طویل

 

اپن جزیره طویل

 

مدل اپن جزیره طویل یا دراز بهترین گزینه برای آشپزخانه های باریک و بزرگ می باشد. جزیره آشپزخانه طویل یک فرصتی عالی برای طراحی یک دکوراسیون کاربردی و زیبا است. زیرا این مدل اپن جزیره فضایی مناسب برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی، آشپزی و ... می باشد.

اگر جزیره آشپزخانه دراز را برای آشپزخانه ی خود انتخاب کردید، نورپردازی آن موضوعی است که با توجه ویژه ا ی به آن داشته باشید. بهتر است از دو یا چند لوستر و یا آویز در بالای اپن جزیره استفاده کنید و یک نورپردازی اصولی و مناسب را اجرا نمایید.

 

اپن جزیره متحرک

 

جزیره متحرک

 

اپن جزیره متحرک به گونه ای طراحی شده است که به دلیل وجود چرخ به آسانی می توان آن را جابه جا کرد. این مدل جزیره آشپزخانه بهترین گزینه برای فضاهای کوچک می باشند که فضای کافی برای کار و قابلیت نصب کابینت را ندارند. داشتن یک جزیره آشپزخانه متحرک فواید بسیاری دارد. شما براحتی می توانید این مدل اپن جزیره را به میز غذاخوری یا سطح کار تبدیل کنید. همچنینآنها یک راه عالی برای اضافه کردن یک لمس صنعتی مدرن به فضای شما هستند.

اگر فکر می کنید در هنگام تهیه غذا جزایر آشپزخانه روی چرخ ها حرکت می کنند و می توانند مشکل ساز شوند، دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا اغلب اپن جزیره متحرک از چرخ هایی استفاده می کنند که دارای مکانیزم قفل هستند تا جزیره را ثابت نگه دارند، مگر اینکه بخواهید آن را جابجا کنید.

 

جزیره متحرک

 

همچنین اگر فضای زیادی در آشپزخانه خود دارید و علاقه مند به تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، می توانید دو یا چند جزیره آشپزخانه متحرک داشته باشید که به راحتی از هم جدا شوند یا کنار هم قرار می گیرند. از مزایای مهم این مدل اپن جزیره این است که می توانید فضای پیشخوان و فضای ذخیره سازی خود را افزایش بدهید. این مدل اپن جزیره برای اشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشند زیرا فضای روی جزیره و زیر آن بهترین فضا برای ذخیره سازی می باشد. جزایر آشپزخانه قابل حمل لازم نیست بزرگ باشند، مانند تصویر بالا، اگرچه کوچک و باریک است ولی فضای زیادی برای شما ایجاد می کند.

 

جزیره اپن آشپزخانه رنگی

 

جزیره رنگی

 

معمولا خانه های مدرن پر از رنگ های خنثی مانند رنگهای سفید ، خاکستری و قهوه ای هستند و در بیشتر زمینه ها با دکوراسیون دیگر فضاهای خانه همخوانی دارند. در میان این همه تم های خنثی، یک جزیره آشپزخانه رنگی می تواند فضای آشپزخانه شما را تغییر بدهد. جزایر رنگارنگ به آشپزخانه شما، شخصیت، زیبایی و تصویری منحصر به فرد می بخشند. دیگر زمان آن رسیده است تا از رنگ های کسل کننده و سفید رایج فاصله بگیرید و آغوش خود را به روی اپن جزیره رنگی باز کنید.

 

جزیره رنگی

 

اگر چه در دنیای وسیع دکوراسیون داخلی، خاکستری یک رنگ پر مصرف و عالی به نظر می رسد، اما رنگ آبی همچنان به عنوان یک انتخاب محبوب در بین طراحان و صاحبان خانه محکم ایستاده است. بزرگترین دلیل این امر، قابلیت هماهنگی این رنگ با انواع سبک های مختلف از مینیمال، معاصر و اسکاندیناوی گرفته تا روستایی و مدیترانه ای می باشد. در تصویر بالا نمونه ای زیبا از یک جزیره آشپزخانه رنگی مشاهده می کنید که زیبایی دلنشینی به این آشپزخانه سفید بخشیده است. این مدل اپن جزیره بسیار دوست داشتنی و کاربردی است زیرا علاوه بر احساس خوبی که به بیننده القا می کند، می توان از آن به عنوان  به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کرد.

 

جزیره آشپزخانه دوبل

 

جزیره دوبل

 

اگر عاشق آشپزی و تهیه غذا هستید، باید فضایی را تهیه کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا خیال آسوده و بدون هیچ مانعای کار خود را به بهترین نحو انجام بدهید. فضای کار تأثیر زیادی در عملکرد آشپزخانه دارد. بنابراین اگر فضای کافی در آشپزخانه خود دارید، جزیره آشپزخانه را نصب کنید.

 آشپزخانه جزیره ای کارآمدترین راه حل برای فضاهای کوچک است، جایی که فضای کار و فضای ذخیره سازی کافی ندارید. با نصب اپن جزیره، آشپزخانه شما همیشه منظم و رتب خواهد بود. جزیره آشپزخانه دوبل یکی از طرح های خلاقانه اپن جزیره می باشد که به دلیل ایجاد فضای ذخیره کافی، آشپزی را برای شما لذت بخش خواهد می کند.

 

انواع کابینت های آشپزخانه جزیره ای

 

مدل اپن جزیره ممبران

 

اپن جزیره ممبران

 

اپن جزیره ممبران بیشتر برای سبک کلاسیک مناسب است و به طور معمول یونیت های جزیره آشپزخانه ممبران از ام دی اف سفید ساخته می شوند. زیبایی کابینت آشپزخانه مدل جزیره ممبران به دلیل حکاکی های ورق اصلی و طرح های روکش پی وی سی می باشد که ام دی اف را همانند چوب منبت و معرق کاری شده با طرح های فرورفته و برجسته به تصویر می کشد.

اپن جزیره ممبران در مدل گوناگون و با دو نوع روکش در بازار موجود می باشد. البته تنوع طرح در کابینت اپن جزیره ممبران نسبت به دیگر جنس‌های کابینت بیشتربه چشم می خورد. تنوع طرح پذیری را می توان مهمترین مزیت کابینت ممبران جزیره آشپزخانه نام برد. قیمت مناسب از دیگر مزایای جزیره اشپزخانه ممبران می باشد که نسبت به جزیره های کلاسیک چوبی از قیمت قیمت پایین‌تر و طراحی قوی تر برخوردار است.

 عدم نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های ام دی اف از دیگر مزایای اپن جزیره ممبران میباشد. البته در کنار هر خوبی ، بدی نیز وجود دارد. اگر در از چسب های نامطمئن در ساخت اپن جزیره ممبران استفاده شود، در طول زمان این موضوع مشکل ساز خواهد شد و می تواند باعث باز شدن روکش، باد کردن روکش و در کل خراب شدن کل جزیره شود.

 

این مطلب را حتما بخوانید : کابینت آشپزخانه ممبران + قیمت، مزایا و معایب [طراحی تا اجرا]

 

مدل اپن جزیره ام دی اف

 

اپن جزیره ام دی اف

 

جزیره اشپزخانه ام دی اف جلوه ای شیک و لوکس به دکوراسیون آشپزخانه شما می بخشد و نسبت به جزیره ممبران قیمت پایین تری دارد. تنوع رنگ اپن جزیره ام دی اف این امکان را به شما می دهند تا قدرت انتخاب شما محدود نباشد. شما براحتی می توانید با توجه به سبک و فضای آشپزخانه خود، گزینه ای مناسب و شایسته انتخاب کنید.

جزیره آشپزخانه ام دی اف تیره، گزینه ای مناسب برای آشپزخانه های بزرگ و اپن جزیره ام دی اف با تم خنثی مانند سفید، خاکستری و در کل روشن برای آشپزخانه های کوچک و تاریک عالی به نظر می رسد. قیمت مناسب، مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت را می توان از دیگر مزایای کابینت ام دی اف نام برد.

 

مدل اپن جزیره هایگلاس

 

اپن جزیره های گلاس

 

اپن جزیره های گلاس به دلیل جذابیت و درخشندگی از محبوب ترین انواع جزیره اشپزخانه می باشند که از دوام و مقاومت بیشتری نسبت به اپن جزیره ام دی اف برخوردار است. جزیره و کابینت آشپزخانه هایگلاس بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما اضافه می کند و انتخابی مناسب برای طرفداران سبک مدرن می باشد.

در انتخاب جزیره هایگلاس دقت کنید زیرا در بازار نمونه هایی از جزایری با کیفیت پایین مشاهده می شود که سطح صاف و صیقلی آنها دارای موج و درخشندگی لازم را ندارند. بنابراین جزیره های را انتخاب کنید که از ورق هایگلاس با کیفیت و خوب درست شده باشد. بهتر است کیفیت را فدای قیمت نکنید. اگرچه قیمت جزیره اشپزخانه هایگلاس از ممبران و ام دی اف گرانتر است ولی مزایا، زیبایی و درخشندگی آنها ارزش سرمایه گذاری را دارند.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین