بهترین و ساده ترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف

تاریخ : شنبه, 8 آذر 1399، : 62632، تعداد نظرات : 2

هر لذتی، هزینه ای دارد پس اگر از آشپزی و وقت گذرانی در آشپزخانه لذت می برید، باید حداقل هفته ای یکبار نیز برای تمیز کردن کابینت ام دی اف وقت بگذارید. تمیز کردن و برق انداختن کابینت ام دی اف نسبت به تمیز کردن روزانه اجاق گاز، کانتر و کفپوش آشپزخانه به دقت و حوصله بیشتری نیاز دارد. زیرا قطرات ریز چربی، مواد غذایی و بخار ناشی از پخت و پز بر روی سطوح کابینت پاشیده می شود و با جذب گرد و غبار دیگر از سطوح صاف و براق خبری نیست و کابینت ها مات و لکه لکه می شوند. خوشبختانه، اگر چه تمیز کردن کابینت ام دی اف کمی خسته کننده به نظر می رسد ولی اصلا کار دشواری نیست و مهمتر اینکه به مواد شیمیایی بدبو یا سمی احتیاج ندارید.

 

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف

 

چگونه کابینت ام دی اف براق را تمیز کنیم؟ این یکی از بیشترین ترین سوالاتی است که در گرو ه ها و انجمن های مجازی پرسیده می شود. از معایب کابینت ام دی اف براق این است که آلودگی و آثار لکه و چربی روی این سطح همیشه بیشتر از مات دیده می شود ولی در مقابل تمیز کردن سطوح براق بسیار ساده تر از تمیز کردن کابینت ام دی اف مات است. در واقع راز اصلی داشتن کابینت های ام دی اف براق و شفاف تمیز کردن در بازه های زمانی منظم می باشد.

 

برق انداختن کابینت ام دی اف

 

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف

 

1-گردو خاک را از روی سطح کابینت کنید: ابتدا با یک دستمال نرم و خشک کل گرد و غبار و ذرات باقی مانده را از روی سطح کابینت ها را پاک کنید.

2-یک محلول مناسب و موثر آماده کنید: پس از تمیز کردن سطح، باید یک محلول مناسب که ترکیب ساده ای از ماده تمیز کننده ملایم مانند مایع ظرف شویی و آب گرم را در یک سطل متوسط آماده کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا همه مواد به درستی در هم حل شوند.

3- سطوح کابینت را با اسفنج مرطوب تمیز کنید: سپس برای تمیز کردن کابینت ام دی اف یک اسفنج نرم را در این محلول خیس کنید و آب آن را گرفته و سپس اسفنج مرطوب را روی سطح کابینت بکشید.  

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف براق

 

نکته اول : توصیه می شود از شوینده های اسیدی و قلیایی قوی مانند شوینده حاوی الکل استفاده نکنید زیرا استفاده از این مواد به سطوح کابینت و اتصالات آن آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد می کند. استفاده از شوینده های اسیدی به خصوص برای تمیز کردن کابینت ام دی اف براق باعث می شود تا سطح براق آن از بین برود و به مرور دیگر براقیت و زیبایی اولیه را نداشته باشد.

نکته دوم : بهترین روش تمیز کردن ام دی اف براق و در واقع مطمئن ترین راه استفاده از اسپری پاک کننده ام دی اف است زیرا مانع از بین رفتن برق سطح کابینت می شود.

 نکته سوم : بهتر است اسفنج مرطوب را به جای حرکت عقب و جلو به صورت دایره ای بر روی سطح کابینت ها بکشید.

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای

 

4- از یک دستمال نرم و بدون پرز استفاده کنید: سپس با یک دستمال مرطوب کاملا سطوح کابینت ها را از مواد شوینده پاک کنید و در آخر حتما با یک دستمال خشک و بدون پرز کابینت را خشک کنید. زیرا رطوبت باقی مانده بر روی سطوح می تواند باعث پوسته پوسته و باد کردن کابینت ام دی اف شود.

نکته: دستمال های آشپزخانه را هرگز بر روی دستگیره یا درب کابینت ام دی اف آویزان نکنید تا خشک شود، زیرا تماس طولانی با کابینت، آسیب جدی به آن وارد می کند. برای تمیز کردن درهای این مدل کابینت نیز مراقب باشید که مواد شوینده و آب به داخل درزها نفوذ نکند. زیرا نفوذ آب باعث تغییر شکل آنها می شود.

 

این مطلب را از دست ندهید: علت زرد شدن کابینت هایگلاس + 2 نکته برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس

 

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید

 

نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید

تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و کلا رنگ های تیره نسبت به رنگ های روشن آسان تر است زیرا آلودگی و کثیفی بر روی کابینت آشپزخانه سفید بیشتر دیده می شود و تمیز کردن آن نیز کمی سخت تر است. برای تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید باید نصف فنجان ماده پاک کننده چند منظوره و سرکه سفید را با نصف لیوان آب در یک اسپری آبپاش ترکیب کرده، خوب هم بزنید و یک محلول یکدست تهیه کنید. بعد از اسپری کردن این محلول بر روی سطوح کابینت، با یک اسفنج نرم به صورت دایره ای خوب بکشید، در مرحله بعدی با یک دستمال نمدار مواد پاک کننده را از روی کابینت پاک کرده و در آخر با یک دستمال خشک و بدون پرز رطوبت آن را کاملا گرفته و کابنیت را خشک کنید.

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف مات

 

پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف

برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف آمونیاک معجزه می کند. برای این کار تنها کافیست مقداری آمونیاک رقیق نشده را بر روی اسفنج ریخته و سپس دایره وار روی لکه ها بکشید و در آخر با دستمال مواد را از روی کابینت پاک کرده و خوب خشک کنید. ( در حین کار استفاده از دست کش را فراموش نکنید تا به پوستتان آسیبی وارد نشود. )

نکته اول : حتما به یاد داشته باشید که در حین تمیز کردن کابینت ام دی اف با محلول حاوی آمونیاک، هود را روشن کرده و پنجره‌ها را خوب باز کنید تا هوا عوض شود و دچار مشکل تنفسی نشوید.

نکته دوم : هرگز محلول آمونیاک را با سفید کننده یا سایر پاک کننده‌ها ترکیب نکنید.

 


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

سلام من روی صحفه کابینتم های گلاس هستش تخته گوشت بزرگ گذاشته بودم آب زیرش بوده هواسم نبود...خونه نبودم بعد از چند ماه آمدم دیدم لک سیاه رنگ زده به خورد چوب رفته نمی‌دونم چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید واسه ایمیل جواب بفرستید

توسط : رضا - تاریخ : پنجشنبه, 3 تیر 1400

لکه زرد چوبه را چطور از روی MDFپاک کنیم

توسط : محسن - تاریخ : شنبه, 19 تیر 1400

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین