معایب کابینت ام دی اف و چگونگی مقابله با آنها

تاریخ : دوشنبه, 3 آذر 1399، : 1490، تعداد نظرات : 0

آیا از معایب کابینت ام دی اف چیزی می دانید؟ باید بگویم که این مدل کابینت خصوصا برای مناطق مرطوب اصلا گزینه مناسبی نیست. حساسیت به رطوبت ، مقاومت ضعیف در برابر خراش و گرما ، شل شدن اتصالات کابینت و همچنین ترمیم کابینت ام دی اف به سختی ، بخشی از معایب کابینت ام دی اف به شمار می آید. بنابراین کابینت های MDF به مراقبت زیادی نیاز دارند. در این مطلب از تکساز با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد معایب کابینت ام دی اف و راههای مقابله با آن کسب کنید.

 

معایب کابینت ام دی اف

 

معرفی معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF )

 

1. آسیب پذیری در برابر رطوبت ; بزرگترین عیب کابینت ام دی اف

به جرات می توانیم بگوییم که آسیب پذیری در برابر رطوبت از بزرگترین معایب کابینت ام دی اف به شمار می آید. خرده های چوب که از مواد اصلی تشکیل دهنده ی ام دی اف محسوب می شوند در صورت تماس با رطوبت و آب در کوتاه مدت پوسیده شده و باد می کنند. برای جلوگیری از این مورد تولید کنندگان سطح رویی ام دی اف را با یک لایه کاملاً ضد رطوبت که در بیشتر موارد از جنس ملامینه است، پوشش می دهند. اما بازهم آنها در برابر رطوبت مقاومت صددرصد ندارند زیرا در صورت اسیب دیدن روکش یا در قسمت هایی از کابینت که ورق ام دی اف برش خورده و روکش ضد آب وجود ندارد، احتمال نفوذ رطوبت از درزها به داخل مغزیِ ام دی اف بسیار زیاد است.

 

معایب کابینت ام دی اف

 

اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید و یا به دنبال کابینتی با مقاومت بالا در برابر رطوبت هستید، مدل کابینت ام دی اف اصلا گزینه مناسبی نیست زیرا با خیس شدن کابینت ام دی اف در کوتاه مدت، کابینت فرم و شکل اصلی خود را از دست می دهد و نمایی زشت به آشپزخانه شما می بخشد. البته اگر همچنان به نصب این کابینت اصرار دارید، حتما این نکات را در نظر بگیرید:

الف- برای اطراف سینک که آسیب پذیرترین قسمت کابینت محسوب می شود از یونیت  pvc  استفاده کنید. ( پی وی سی متریالی کاملا ضد آب است )

ب- قسمت ها و درزهای برش خورده ورق ام دی اف را آب بندی کنید.

ج- از سنگ کورین برای سنگ اپن آشپزخانه استفاده کنید زیرا کورین متریالی کاملا نفوذ ناپذیر است و هیچ رطوبتی را به کابینت منتقل نمی کند.

د- سعی کنید زود به زود کابینت ها را تمیز کنید تا مجبور نباشید برای پاک کردن لکه های چربی مانده از شوینده های قوی استفاده کنید به خصوص رنگ های روشن و از نوع کابینت مدرن سفید.

 

مهمترین عیب کابینت ام ید اف

 

2. نیاز به نگهداری زیاد و به سختی تعمیر و ترمیم شدن

از دیگر معایب کابینت ام دی اف این است که براحتی ترمیم نمی شوند. این کابینت ها نسبت به مدل کابینت چوبی نیاز به نگهداری بیشتری دارد. ترمیم کابینت ام دی اف بعد از آسیب جدی در اثر خراشیدگی ، بریدگی و ترک خوردگی بسیار دشوار است. بر خلاف چوب که می توان به راحتی آن را سنباده زد ، هیچ راهی برای ترمیم و پنهان کردن آسیب در سطح این مدل کابینت وجود ندارد.

 

عیب کابینت ام دی اف

 

3. مقاومت کم در برار گرما و حرارت

مقاومت کم در برابر گرما و حرارت از دیگر معایب کابینت ام دی اف محسوب می شود. درواقع آنها تا مقدار معینی از گرما را می توانند تحمل کنند و اگر حرارت بیشتری به انها وارد شود احتمال اینکه رنگ آنها تغییر کند یا پوسته پوسته شوند بسیار زیاد است.

نکته: در کابینت های رنگ روشن مانند کابینت ام دی اف سفید مات این مشکل بیشتر به چشم می خورد و معمولا تیرگی ناشی از حرارت در کابینت هایی با رنگ تیره به آسانی دیده نمی شود.

 

کابینت ام دی اف قهوه ای

 

4. شل شدن مهره ها و اتصالات در اثر استفاده نامناسب

مغزی ام دی اف با وجود استحکام خوبی که دارد اما به مرور زمان انعطاف پذیر می شود. این ویژگی باعث می شود تا به مرور مهره ها شل شده و اتصالات استقامت خود را از دست بدهند. البته این مشکل بیشتر در قسمت درها به وجود می آید که لازم است برای تعمیر کابینت با کابینت ساز خود تماس بگیرید.
نکته: هرچه نوع اتصالات و ام دی اف به کار رفته در کابینت از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، دیرتر با این مشکل روبرو خواهید شد.

 

کابینت ام دی اف

 

5. آسیب پذیری در برابر فشار و وزن زیاد

ام دی اف از جمله متریال هایی است که به دلیل انعطاف پذیری بالا نسبت به فشار و وزن سنگین آسیب پذیر است و تحمل کافی که باید، ندارد. بهتر است وسایل و ظروف بلوری سنگین خود را در یک کابینت به خصوص در کابینت های بالایی قرار ندهید زیرا احتمال اینکه کابینت شکم و خم شود زیاد است. ما به شما پیشنهاد می کنیم ظروف سبک تر در کابینت های بالایی و ظروف سنگین را در کابینت های پایینی آن هم با فاصله قرار بدهید و روی هم نچینید.

 

کابینت آشپزخانه ام دی اف

 

6. مضر بودن برای سلامتی!!!

یکی دیگر از معایب کابینت ام دی اف این است که به دلیل وجود ماده ی سمی فرمالدئید می تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد. اگرچه میزان فرمالدئید مورد استفاده در ساخت MDF به حدی نیست که باعث نگرانی زیادی شود، اما تبخیر فرمالدئید استفاده شده در آن می تواند هوای خانه را آلوده کرده و باعث برخی اختلالات تنفسی خصوصاً در کودکان و سالمندان شود.

 

کابینت اشپزخانه ام دی اف

 

7. آسیب پذیری در برابر شستشو، تمیز کردن و مواد شوینده قوی

از دیگر معایب کابینت ام دی اف این است که شما نمی توانید از مواد شوینده شیمیایی و اسیدی قوی برای شستشو و تمیز کردن آنها استفاده کنید، زیرا این مواد باعث آسیب رساندن به رنگ کابینت ام دی اف و باعث تغییر رنگ آن می شوند. هچنین لایه لیمینتی رویی کابینت نسبت به سایش و خراش آسیب پذیر است و باید در هنگام تمیز کردن بسیار مراقب باشید تا سطح کابینت به وسیله اشیا نوک تیز و خشن خراشیده نشود.

نکته: کابینت ام دی اف نسبت به کابینت آشپزخانه های گلاس از حساسیت کمتری برخوردار است ولی با این وجود این مدل کابینت به خصوص از نوع براقش به مراقبت بیشتری نیاز دارند.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین