چیدمان آشپزخانه شکل L، یکی از محبوب ترین ترندها در طراحی داخلی آشپزخانه

تاریخ : یکشنبه, 4 خرداد 1399، : 2346، تعداد نظرات : 0

امروزه چیدمان آشپزخانه شکل L به یکی از محبوب ترین ترندها در طراحی داخلی آشپزخانه تبدیل شده است اگرچه شما می توانید با توجه به ابعاد و میزان فضای مورد نیاز برای مبلمان، کابینت آشپزخانه و سبک انتخابی، آشپزخانه خود را به اشکال مختلف دیگری مانند U شکل و G شکل همراه با جزیره و یا بدون آن طراحی کنید. در حقیقت، طراحی آشپزخانه ال شکل، فضای بیشتری را برای یک طرح مناسب به طراح می دهد و دسترسی و امکان ایجاد کابینت های بیشتر را در دکوراسیون فراهم می کند.

 

 

آشپزخانه ال شکل

 

مدل کابینت آشپزخانه های ال شکل بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک می باشند. آشپزخانه کلاسیک به شکل L اگر خوب طراحی شده باشد، مکانی عالی برای پخت و پز است و افراد به راحتی می توانند در چندین قسمت کار کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که محبوبیت چیدمان آشپزخانه شکل L به این معنی نیست که برای آشپزخانه شما نیز مناسب باشد. اما آشپزخانه ال شکل چیست؟ مزایا و معایب آشپزخانه ال شکل چیست؟ در این مطلب از تکساز ما قصد داریم تا در ارتباط با این موضوع بیشتر صحبت کنیم. پس تا پایان با ما همراه شوید.

 

آشپزخانه ال شکل چیست؟

 

 

آشپزخانه های ال شکل

 

دیوید شاو-براون، طراح معروف امریکایی بیان می کند: طراحی L شکل از دو دیوار مجاور، عمود بر کابینت ها تشکیل می شود و محبوبیت چیدمان آشپزخانه به شکل L به دلیل سازگاری طرح آن است. معمولا سینک و گاز خوراک پزی در طرف کوچکتر آشپزخانه ال شکل نصب می شود و طرف بزرگتر جهت فعالیتهای بزرگتر مانند قرار دادن یخچال و فریزر و ارائه فضای باز اضافی جهت گیری شده است.

یک طرح آشپزخانه به شکل L می تواند شکل دیگری نیز به خود بگیرد. در این چیدمان در یک طرف سینک ظرفشویی و در طرف دیگر گاز خوراک پزی قرار می گیرد و یخچال و فریزر ممکن است در L جایی نداشته نباشد در حالی که مثلث کار آشپزخانه بسیار کارآمد به نظر می رسد. اغلب در این چیدمان ال شکل، یک جزیره در مرکز آشپزخانه قرار می گیرد. نمونه ای از این طراحی را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

 

مزایای آشپزخانه ال شکل

 

یکی از کارآمدترین چیدمان های آشپزخانه های مدرن، آشپزخانه L شکل است. آشپزخانه های ال شکل یک فضای کاری آسان و کارآمد را ارائه می دهند و امکان نصب کابینت ها را در امتداد دیوارهای زاویه دار راست با فضای باز فراهم می کنند. طرح آشپزخانه به شکل L طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد که در ادامه با برخی این مزایا آشنا می شویم.

 

مثلث عالی کار

 

 

آشپزخانه های ال شکل

 

کارآمدترین آشپزخانه ها با توجه به مثلث کار طراحی شده اند. مثلث کار به شما امکان می دهد تا به راحتی بین سینک، اجاق گاز و یخچال خود حرکت کنید. آشپزخانه های L شکل طرفدار عالی مثلث کار هستند. با قرار گرفتن ایستگاه های کاری روی دو دیوار مختلف در آشپزخانه های L شکل ، دیگر لازم نیست خیلی زیاد راه بروید تا به مناطق مختلف برسید، و این امر باعث می شود تا پخت و پز راحتی را تجربه کنید.

در این آشپزخانه ال شکل، قانون مثلثی گاز، سینک و یخچال به خوبی رعایت شده و افراد خانواده می توانند براحتی در فضای باز آشپزخانه رفت و آمد کنند. اگرچه در آشپزخانه های ال شکل بیشتر از رنگ های خنثی نظیر سفید و خاکستری استفاده می شود ولی شما می توانید با انتخاب کابینت و جزیره رنگ متضاد یک دکوراسیون شیک و هیجان انگیز را در آشپزخانه خود طراحی کنید.

 

طراحی مفهوم باز

 

 

آشپزخانه های ال شکل

 

آشپزخانه های مفهوم باز بسیار محبوب هستند. چیدمان آشپزخانه ال شکل گزینه ای آسان برای ایجاد یک جریان بدون درز بین آشپزخانه و فضای مجاور است و معمولا به دلیل نبود دیوار سوم، به فضای نشیمن خانه مشرف می شوند و افراد خانواده به راحتی می توانند با میهمانان خود معاشرت کنند. وجود جزیره در این مدل چیدمان، کاربردی و ضروری به نظر می رسد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح با نصب جزیره علاوه بر زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون آشپزخانه بر فضای ذخیره آشپزخانه نیز افزوده است. تابش نور طبیعی خورشید از پنجره بزرگ پشت سینک از دیگر ویژگیهای بارز این آشپزخانه ال شکل است که تاثیر به سزایی در افزایش توهم فضایی و دلبازی فضای آشپزخانه دارد.

 

این مطلب را بخوانید: چیدمان آشپزخانه G شکل چگونه است؟ + 8 مدل آشپزخانه با چیدمان G

 

 

ورودی های متعدد

 

 

آشپزخانه های ال شکل

 

از آنجا که آشپزخانه های ال شکل در گوشه ها قرار می گیرند، معمولاً دارای دو انتهای باز هستند که امکان ورود و خروج های مختلف را فراهم می کند. این بدان معنا است که افراد خانواده آزادانه بدون هیچ ترافیکی از هر طرف خواستند به آشپزخانه وارد و یا خارج شوند. یک آشپزخانه با ورودی های متعدد در هنگام میهمانی دادن می تواند واقعاً مفید باشد زیرا فضای کم ترافیک به معنای فضای بیشتر و استرس کمتر هنگام تهیه غذا است!

 

کابینت L مناسب برای آشپزخانه های کوچک

 

 

کابینت ال شکل

 

آشپزخانه ال شکل به خصوص برای فضاهای کوچک مناسب می باشند، فرقی نمی کند سبک آشپزخانه شما کلاسیک و سنتی و یا مدرن و معاصر باشد، شما براحتی می توانید با طراحی مدل کابینت آشپزخانه ال شکل به بهترین نحو از فضای کوچک خود استفاده کنید. همچنین شما می توانید با نصب کابینت های بلند، فضای ذخیره بیشتری را برای ظروف و وسایل اشپزخانه فراهم نمایید و با قرار دادن یک میز غذا خوری کوچک در وسط خالی اشپزخانه، فضایی عالی و دوست داشتنی برای سرو غذا و دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود داشته باشید.

نکته: از کابینت هایی با رنگ های روشن و خنثی برای آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید. چراکه رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و وانیلی حداکثر نور را منعکس کرده و با افزایش توهم فضایی، آشپزخانه کوچک شما بزرگتر از اندازه خود نشان می دهند. انواع کابینت آشپزخانه هایگلاس و کابینت ام دی اف برای آشپزخانه های کوچک مناسبتر هستند.

 

معایب آشپزخانه ال شکل

 

کابینت ال نامناسب برای آشپزخانه های بزرگ

 

آشپزخانه های ال شکل

 

 

انتخاب کابینت های ال شکل در آشپزخانه های بزرگ اصلا ایده درستی نیست و می تواند بسیار مشکل ساز باشد. آشپزخانه های ال شکل می توانند بسیار گسترده باشند، کابینت های زیادی که در امتداد دو دیوار نصب هستند، گاهی اوقات کارایی لازم را برای خانم خانه ندارند. از این گذشته فاصله زیاد بین سینک، اجاق گاز و یخچال واقعا آزار دهنده است و ممکن است در طولانی مدت افراد خانواده را شاکی کند.

 

نصب جزیره برای افزایش فضای ذخیره سازی

 

آشپزخانه های ال شکل

 

در آشپزخانه های ال شکل به خصوص در فضاهای کوچک، نصب جزیره آشپزخانه برای افزایش فضای ذخیره سازی در آشپزخانه یک ضرورت محسوب می شود. در این میان شاید عده ای با این موضوع مشکل داشته باشند زیرا باید هزینه اضافی پرداخت کنند که در بودجه انتخابی آنها جایی ندارد.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین