با این 6 ترفند، آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر نشان بدهید!

تاریخ : ﺳﻪشنبه, 10 تیر 1399، : 1090، تعداد نظرات : 0

در آشپزخانه کوچک خود احساس خفگی دارید؟ آیا به دنبال راهی برای افزایش دید بصری و بزرگنمایی فضای کوچک آشپزخانه خود هستید؟ فرقی نمی کند که آیا شما یک آشپز پر شر شور هستید یا یک کسی که در طول روز، چند باری مسیرتان به آنجا می خورد، با انجام ترفندهایی که در ادامه مطلب در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، می توانید احساس کنید که آشپزخانه کوچک شما بزرگتر و جادارتر شده است.

بسیاری از افراد تصور می کنند یک طراحی خوب به متراژ آشپزخانه بستگی دارد، در صورتیکه اینطور نیست. اگر آشپزخانه ای کوچک دارید، لازم نیست نگران باشید، هرچقدر هم کوچک باشد، می توانید با یک طراحی خوب، فضایی دلباز و جادار داشته باشید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است به درستی از تمام فضا استفاده کنید.

 

بزرگنمایی آشپزخانه کوچک

 

برای اینکه فضای کوچک آشپزخانه خود را بزرگتر از اندازه نشان دهید، کافیست کمی خلاق باشید. با ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب از به هم ریختگی و شلوغی فضا جلوگیری کرده و به بزرگنمایی آشپزخانه کمک کنید. اما گذشته از این ترفند، موارد دیگری وجود دارد که می تواند به بزرگنمایی آشپزخانه کوچک شما کمک کند. به یاد داشته باشید ایجاد یک آشپزخانه کاربردی و زیبا اغلب می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر با کمبود فضا مواجه باشید ولی باید بگوییم انجام ترفندهای ذکر شده در این مطلب از تکساز  به شما در به حداکثر رساندن و بزرگنمایی فضا حتی در کوچک ترین آشپزخانه ها کمک می کند.

 

ترفندهای کاربردی در بزرگنمایی آشپزخانه کوچک

 

1. انتخاب نوع چیدمان می تواند به شما در طراحی فضای کوچک آشپزخانه کمک کند

 

آشپزخانه کوچک با چیدمان G

آشپزخانه کوچک با چیدمان G

 

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که برای هر سانت از آشپزخانه کوچک خود برنامه ریزی کنید. انتخاب نوع چیدمان می تواند به شما در طراحی فضای کوچک آشپزخانه کمک کند. شما باید اطمینان داشته باشید که قبل از زیبایی، عملکرد و کاربردی بودن فضا را در اولویت قرار داده اید. چیدمان های ال و جی شکل برای فضاهای کوچک مناسبتر هستند و فضای ذخیره سازی و سطح کانتر زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. پس از انتخاب نوع چیدمان، نوبت به تعیین سبک، نوع کابینت آشپزخانه، رنگ و وسایل ضروری آشپزخانه می رسد. اگر همه ی اینها را به درستی انتخاب کنید، آشپزخانه ای جادار، روشن و بزرگتر از اندازه خواهید داشت.

 

در این رابطه بخوانید: چیدمان آشپزخانه شکل L ، یکی از محبوبترین ترندها در طراحی داخلی آشپزخانه

 

 

2. استفاده درست از کابینت آشپزخانه و شلف های دیواری

 

 

 استفاده از کابینت ها و شلف های دیواری در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

 

یکی دیگر از ترفندهایی که به بزرگنمایی آشپزخانه کوچک کمک می کند، استفاده درست از کابینت آشپزخانه و شلف های دیواری می باشد. در هر آشپزخانه کابینت ها برای نظم دهی و نگه داشتن وسایل ضرورت دارند. بهتر است برای بزرگنمایی بیشتر فضا از کابینت آشپزخانه هایگلاس ساده و صاف و عاری از جزئیات استفاده کنید. حتی می توانید با استفاده از درهای شیشه ای، آشپزخانه خود را بزرگتر نشان دهید.

ایده استفاده از شلف های دیواری نیز بسیار کاربردی و خوب است زیرا علاوه بر اینکه  آنها جلوه ای خاص به فضای کوچک شما می بخشند، باعث می شوند فضا بزرگتر به نظر برسد و چشمان از دیوار به دیوار ادامه یابد. اما مهم این است که همه چیز در جای خود باشد. حتی بهتر است از یک رنگ واحد برای کابینت و شلف ها استفاده شود تا ظاهری یکپارچه تر داشته باشد.

 

3. رنگ ; ترفندی که به شما در بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه کمک می کند

 

 استفاده از پالت رنگ آشپزخانه کوچک

 

رنگ ها از جمله ترفندهایی هستند که به شما در بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه کمک می کنند. شما باید به انتخاب رنگ همه چیز آشپزخانه کوچک خود مانند کابینت آشپزخانه، دیوارها، بک اسپلش، کانتر آشپزخانه، صندلی های بار، جزیره آشپزخانه، کفپوش و ... فکر کنید زیرا آنها می توانند فضای آشپزخانه شما را تحت تأثیر قرار داده و باعث افزایش دید بصری شوند.

از رنگهای خنثی و خنک استفاده کنید زیرا می تواند جلوه کمتری داشته باشد. انتخاب کابینت آشپزخانه ام دی اف و هایگلاس نیز ایده خوبی است، البته از نوع براقش زیرا آنها نور را منعکس کرده و باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما می شوند. بهتر است از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری برای تم اصلی استفاده کنید و اگر دوست دارید آشپزخانه ای شاد تر داشته باشید، انتخاب بک اسپلش های رنگی و طرح دار و حتی یک جزیره قرمز و یا آبی نیز در آشپزخانه کوچک شما عالی به نظر می رسد.

 

این مطلب را از دست ندهید: چگونه رنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

 

 4. استفاده از متریال های شیشه ای باعث می شود آشپزخانه کوچک شما بزرگتر به نظر برسد

 

کانتر شیشه ای آشپزخانه کوچک

 

مطمئنا استفاده از متریال های شیشه ای باعث می شود تا آشپزخانه کوچک شما بزرگتر به نظر برسد زیرا آنها با انعکاس نور در آشپزخانه، توهم فضایی ایجاد می کند. برای این منظور شما می توانید از کانتر شیشه ای، کابینت درب شیشه ای و موارد دیگر استفاده کنید. شما حتی می توانید یک درب آشپزخانه شیشه ای داشته باشید تا مناطق دیگر خانه یا منظره ای کامل از حیاط خود را ببینید. این نیز می تواند به بزرگنمایی فضای کوچک  شما کمک کند. همچنین استفاده از کاشی های شیشه ای نیز ایده خوبی است زیرا آشپزخانه شما را درخشان تر جلوه می دهند.

 

5. نورپردازی; ترفندی دیگر برای بزرگنمایی آشپزخانه کوچک شما

 

نورپردازی اشپزخانه کوچک

 

نورپردازی از دیگر ترفندهایی است که آشپزخانه کوچک شما می تواند به واسطه آن بزرگتر به نظر برسد. نورپردازی مناسب در زیر کابینت ها باعث درخشش بیشتر کانتر آشپزخانه شده و در نتیجه آن با ایجاد توهم فضایی به بزرگنمایی آشپزخانه کمک می کند. اما فراموش نکنید که چراغ های فلورسنت در نوع خود بهترین هستند و استفاده از آنها، دید بصری فضا را افزایش می دهد. اگر یک جزیره جمع و جور در آشپزخانه کوچک خود دارید، حتما از آویزهای زیبا و متناسب با سبک آشپزخانه خود برای نورپردازی جزیره استفاده کنید.

 

6. ستفاده از ترکیب متریال های مختلف مانند چوب، سنگ و فلزات

 

دکوراسیون آشپزخانه کوچک با متریال های مختلف

 

استفاده از ترکیب متریال های مختلف مانند چوب، سنگ و فلزات علاوه بر اینکه تصویری زیبا از آشپزخانه شما به نمایش می گذارد بلکه باعث بزرگنمایی فضا نیز می شود. به عنوان مثال ترکیب کانتر مرمر سفید، کابینت آشپزخانه فلزی ، وسایل استیل براق، کفپوش پرسلان و آویزهای شیشه ای، ترکیبی ایده آل و چشم نواز است که جلوه ای خاص به آشپزخانه کوچک شما می بخشد.

از آنجایی که نمی توانید لوازم تزیینی و جزییات زیادی در دکوراسیون خود داشته باشید، این ترفند می تواند فضای داخلی آشپزخانه را زیباتر و بزرگتر از اندازه خود نشان بدهد. ما توصیه می کنیم حتما تجربه کنید، پشیمان نخواهید شد.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین