جای مناسب یخچال در آشپزخانه کجاست؟

تاریخ : شنبه, 18 مرداد 1399، : 3310، تعداد نظرات : 0

وقتی صحبت از آشپزخانه می شود، چند وسیله اصلی وجود دارد که در چیدمان آشپزخانه نقش اساسی را ایفا می کنند. یخچال یکی از بزرگترین لوازم خانگی آشپزخانه محسوب می شود و یافتن مکان مناسب برای آن کار آسانی نیست. البته اگر نظر تخصصی طراحان را در نظر بگیرید می توانید براحتی مکان مناسب یخچال را پیدا کنید ولی اگر دوست داشته باشید که چیدمان آشپزخانه خود را کاملا به سلیقه خود طراحی کنید، باید بگویم که خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند.

 

جای یخچال در آشپزخانه

 

چگونه جای مناسب یخچال را پیدا کنیم؟

 

برای انتخاب جای مناسب یخچال قبل از هر چیز باید مثلث طلایی آشپزخانه را در نظر بگیرید زیرا مطمئنا یخچال یکی از اضلاع این مثلث را تشکیل می دهد. شاید سوال کنید مثلث طلایی چیست؟ باید بگویم به فضای بین یخچال، سینک ظرف شویی و اجاق گاز مثلث طلایی یا کار می گویند که در واقع یخچال، سینک ظرف شویی و اجاق گاز سه ضلع این مثلث فرضی را تشکیل می‌دهند. محل قرار گیری اجاق گاز باید در فضای امن آشپزخانه و نزدیک به میز غذا خوری باشد و بهترین جای یخچال در آشپزخانه نزدیک به در ورودی آشپزخانه است. با مشخص شدن دو ضلع، تعیین جای سینک آشپزخانه دیگر کار آسانی است.

 

در هنگام انتخاب جای مناسب یخچال در آشپزخانه این نکات را حتما در نظر بگیرید!!!

 

  1. جاسازی یخچال در کابینت ایده ای عالی برای یکدست نشان دادن و زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه می باشد. جاسازی یخچال در کابینت به این صورت انجام می شود که یخچال کاملا درون قابی از جنس کابینت استتار شده و سطحی یکدست با کابینت آشپزخانه ایجاد می کند. شما با استفاده از ترفند جاسازی یخچال در کابینت، علاوه بر اینکه از شلوغی محیط جلوگیری می کنید همچنین می توانید فضای بالای یخچال را کابینت کرده و برای نگهداری از وسایل نه چندان سنگین و غیر ضروری و حتی مواد غذایی خشک استفاده کنید.
  2.  نکته ی دیگری که باید در هنگام انتخاب جای مناسب یخچال و فریزر در آشپزخانه در نظر بگیرید، نزدیکی یخچال به پیشخوان و کانتر آشپزخانه است تا هنگام وارد و خارج کردن مواد غذایی فضایی برای قرار دادن آنها داشته باشید و درب یخچال مدت زمان کمتری باز بماند.
  3.  باز و بسته کردن درب یخچال از دیگر نکات مهمی است که باید در انتخاب مناسب جای یخچال در کابینت آشپزخانه به آن دقت کنید. به این معنا که یخچال باید در جایی قرار بگیرد که براحتی و بدون هیچ مزاحمتی باز و بسته شود.
  4.  تهویه مناسب به کارایی بهتر یخچال کمک می کند و مانع اتلاف برق شده و عمر یخچال را طولانی می کند. پس جای مناسب قرار گیری یخچال، فضایی است که هوا کاملا در اطراف آن در جریان باشد.
  5. اگر یخچال شما به سیستم آب سرد کن خودکار مجهز است، جای مناسب یخچال باید در نزدیکی لوله کشی آب باشد.

 

جای مناسب یخچال در آشپزخانه

 

 

این مطلب را از دست ندهید : کابینت آشپزخانه روکش چوب + قیمت، مزایا و معایب

 

مناسبترین جای یخچال در آشپزخانه کوچک کجاست؟

 

انتخاب جای مناسب یخچال در آشپزخانه های کوچک به دلیل محدودیت فضا کار خیلی آسانی نیست زیرا در بین تمام وسایل آشپزخانه، یخچال و فریزر بی نظم ترین و در نتیجه سخت ترین محل قرارگیری در فضای فشرده آشپزخانه های کوچک را دارد. اگر آشپزخانه کوچک شما چیدمانی یک طرفه یا راهرویی دارد، بهتر است یخچال را مستقیماً در جلوی آن قرار دهید، زیرا فضای کافی برای شما وجود دارد تا بتوانید بدون مزاحمت برای دیگران و اجازه لمس کردن دیوارها یا کابینت، درب یخچال را باز و بسته کنید. برای چیدمان های ال و یو شکل نیز ورودی آشپزخانه مناسب ترین جا برای یخچال می باشد. کابینت پایینی و فضای خالی زیر اپن جزیره نیز در صورت محدودیت فضا می تواند جای مناسبی برای یخچال شما باشد.

 

جای یخچال در آشپزخانه کوچک

 

  • ممکن است نتوانید قانون مثلث طلایی را در چیدمان آشپزخانه های کوچک خود اجرا کنید ولی به یاد داشته باشید که باید فاصله بین ضلع مثلث یعنی یخچال، اجاق گاز و سینک حداقل یک متر باشد.
  • یخچال ها فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند، بنابراین بهتر است یخچال و فریزری بخرید که مناسب برای فضای کوچک آشپزخانه و پاسخگو به نیازهای شما برای ذخیره سازی مواد غذایی مناسب باشد. یخچال های باریک و مینی بهترین انتخاب هستند. اگر آشپزخانه تان به قدری کوچک است که جایی برای قرار دادن یخچال ندارد، یخچال مینی ایده کاملا هوشمندانه ای است زیرا می توانید براحتی آن را در کابینت های پایینی و یا در زیر اپن آشپزخانه جای بدهید.  
  • با کمی خلاقیت و هزینه بیشتر می توانید یخچالی بزرگ را در آشپزخانه کوچک خود جای بدهید. برای این کار تنها کافیست از کابینت‌ساز بخواهید با توجه به‌اندازه‌های یخچال‌فریزری که دارید، تمام فضای زمینی و دیواری آشپزخانه را کابینت و قفسه‌بندی کند. بدین ترتیب یخچال در بین کابینت ها جای می گیرد و به‌عنوان بخشی از دکور آشپزخانه محسوب می شود.

 

این مطلب را حتما بخوانید: هر آنچه در مورد سینک دوم در آشپزخانه لازم است بدانید!!!

 

 

جاساز  یخچال در کابینت

 

 

کدام قسمت های آشپزخانه جای مناسبی برای یخچال فریزر نمی باشند؟

 

1. اول از همه، هرگز یخچال فریزر خود را در زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا یخچال وسیله ای سرد کننده است و گرمای نور خورشید می تواند عملکرد یخچال را با مشکل روبرو سازد. علاوه بر این تابش نور خورشید در طولانی مدت باعث تغییر رنگ یخچال می شود.

2. قرار دادن یخچال در قسمت های نمور و نمزده آشپزخانه اصلا ایده خوبی نیست زیرا رطوبت نیز به اندازه گرما و حرارت بر عملکرد یخچال تاثیر گذاشته و کارکرد موتور را با دشواری همراه می سازد.

3. بهتر است یخچال خود را در کنار مایکروویو و اجاق گاز قرار ندهید و فاصله استاندارد را رعایت کنید. مایکروویو و اجاق گاز گرما و حرارت زیادی تولید می کنند و باعث می شوند تا موتور یخچال برای حفظ تعادل دما بیش از اندازه کار کند و در نتیجه، مصرف برق افزایش می یابد ، دستگاه زودتر خراب و سریعتر از بین می رود. علاوه بر این به دلیل نزدیکی بین اجاق گاز و یخچال، شما هر روز شاهد لکه های چربی بر روی بدنه یخچال خواهی بود چراکه خواه نا خواه در هنگام آشپزی قطرات روغن بر روی یخچال پاشیده می شود.

4. حتی با وجود محدودیت فضا، کنار سینک ظرفشویی جای مناسبی برای قرار دادن یخچال و فریزر نیست زیرا سینک فضایی است که در طول روز دائما مورد استفاده قرار می گیرد و در اثر آن قطرات آب به بدنه یخچال پاشیده می شود و رطوبت حاصل از آن ممکن است باعث برق گرفتگی و زنگ زدگی پشت یخچال می شود. بهتر است در هنگام چیدمان آشپزخانه، فاصله استاندارد بین سینک و یخچال را رعایت کنید تا منجر به پشیمانی نشوید.


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین