نحوه چیدمان لیوان و فنجان در کابینت و مرتب کردن آنها

تاریخ : دوشنبه, 24 آذر 1399، : 7521، تعداد نظرات : 0

چیدمان لیوان و فنجان در کابینت یکی از چالش های جدی است که همواره ذهن بیشتر افراد به خصوص خانم های خانه را به خود مشغول می کند. آنها از خود می پرسند: چیدمان لیوان و فنجان چگونه باشد بهتر است؟ آنها را در کنار هم در کابینت بچینیم یا روی هم؟ مستقیم یا برعکس؟ فضای کافی کابینت و محافظت از آنها دو فاکتور مهمی است که در هنگام چیدمان لیوان در کابینت و مرتب کردن انها باید حتما در نظر بگیرید. بسیار مهم است که این ظروف شکستی و ظریف را به گونه ای در کابینت بچینید که براحتی به انها دسترسی داشته باشید، گرد و خاک بر روی انها نشیند و از همه مهمتر زیبا و مرتب دیده شوند. در این مطلب از تکساز با ما همراه شوید تا ضمن دریافت پاسخ این سوالات با نکات مهم وکاربردی درباره چیدمان و مرتب کردن لیوان در کابینت نیز آشنا شوید.

 

 

چیدمان لیوان در کابینت

 

 

 چیدمان لیوان و فنجان در کابینت 

 

وقتی نوبت به چیدمان و جاگذاری ظروف در کابینت می رسد، برخی وسایل نسبت به موارد دیگر شکننده ترند. یکی از ظریف ترین و گاهی اوقات باارزش ترین ظروفی که در کابینت چیده می شود، ظروف شیشه ای است که به راحتی ترک می خورد، خراشیده می شوند و یا حتی رنگ خود را از دست می دهند. لیوان ها و فنجان ها از این دست ظروف محسوب می شوند که باید در چیدمان آنها بسیار دقت کنیم تا آسیب نبینند. مرتب کردن لیوان و فنجان ها در کابینت باید بر اساس تعداد دفعات استفاده از آنها ( لیوان های دم دستی و پر مصرف یا پذیرایی ) و طول عمر آنها ( نازک و ظریف یا محکم ) انجام شود. شما می توانید آنها علاوه در کشو و کابینت بر روی شلف های دیوار نیز به زیبایی بچینید.

 

 

چیدمان لیوان و فنجان در کابینت

 

 

1-چیدمان لیوان های پرمصرف روزانه و دم دستی

بهتر است لیوان هایی که در طول روز به کرات از انها استفاده می کنیم را جلوی چشم قرار بدهید. برای این کار می توانید اویزهایی زیبا را به آب چکان بالای سینک ظرف شویی اضافه کرده و یا جا لیوانی های شیک و فانتزی تهیه کرده و بر روی سینک ظرف شویی قرار بدهید. در این صورت دیگر آنها براحتی در دسترس قرار دارند و به خصوص برای بچه ها خوشایند است. تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که نباید با قرار دادن لیوان های لنگه به لنگه بر روی اویز، نظم و چیدمان آشپزخانه خود را بر هم بزنید.

 

 

مرتب کردن لیوان در کابینت

 

 

2-چیدمان لیوان های لوکس و مناسب برای میهمانی

از آنجا که این لیوان ها خیلی کم و بندرت استفاده می شوند بهتر است انها را در کابینت و کشو قرار بدهید تا لکه دار نشوند و گرد و غبار بر روی آنها نشیند. کابینت های دکوری یا درب شیشه ای نیز انتخاب مناسبی برای لیوان های لوکس و کریستال شما می باشند. شما می توانید با یک چیدمان زیبا، جلوه ای شیک و چشمگیر به دکوراسیون اشپزخانه خود ببخشید. البته زحمت شما نیز زیاد می شود زیرا باید مرتب انها را تمیز کنید تا همچنان براق و درخشان باقی بمانند. نمونه ای از چیدمان ظروف شکستنی را در کابینت بژ دکوری بالا مشاهده می کنید.

 

 

لیوان را مستقیم بچینیم یا برعکس

 

 

لیوان را مستقیم بچینیم یا برعکس؟

صرفنظر از اینکه لیوان را در کجا قرار بدهیم، کابینت، کشو یا شلف دیواری، این سوال پیش می آید که بهتر است چگونه انها را بچینیم، مستقیم یا برعکس؟ طراحان می گویند که تصمیم گیری در مورد چیدمان لیوان در کابینت به صورت مستقیم یا برعکس به فضای ذخیره سازی و ظرافت آنها بستگی دارد. هرچند که بعضی از افراد معتقدند برای اینکه لیوان ها تمیز بمانند و گردو غبار درون انها نشیند، مرتب کردن لیوان به صورت برعکس را ترجیح می دهند ولی این یک اصل نیست. به یاد داشته باشید اگر لیوان های شما خوب خشک نشده باشند و شما انها را برعکس در کابینت بچینید در زمان استفاده مطمئنا بوی نامطبوع آن شما را اذیت خواهد کرد. زیرا هوا در داخل انها جریان پیدا نمی کند و حتی می تواند باعث رشد باکتریها شود.

 

 

چیدمان لیوان در کابینت

 

 

با همه ی این صحبت ها چیدمان لیوان به صورت برعکس در برخی موارد یک تصمیم عاقلانه و درست است. اگر فضای کابینتی کمی دارید این چیدمان می تواند مشکل کمبود جا را برای شما حل کند. بهتر است لیوان هایی را که در مهمانی ها استفاده می کنید را در انتهای کابینت و در صورت امکان در دو ردیف بر روی هم قرار بدهید. البته دقت کنید که لیوان ها کاملا خشک باشند و مرطوب نباشند. ولی برای لیوان های پر مصرف بهتر است چیدمان به صورت مستقیم باشد.

نکته: هرگز لیوان های ظریف و نازک را بر روی هم قرار ندهید زیرا احتمال ترک خوردن و شکستگی انها زیاد است.

 

 

چیدمان فنجان در کابینت

 

 

چیدمان فنجان و نعبلکی در کابینت

فنجان‌ها و نعلبکی‌ها معمولا در شکل های هندسی مختلف طراحی می شوند و نمی توان آنها را بر روی هم در کابینت بچینیم مگر اینکه بر روی فنجان نعلبکی گذاشته و فنجان بعدی را بر روی ان قرار بدهید. به این ترتیب شما می توانید یکدست فنجان را در دو ردیف سه تایی یا سه ردیف دو تایی در کابینت قرار بدهید و فضای زیادی را نیز اشغال نکنید. البته برای فنجان های دم دستی که در طول روز بارها از آنها استفاده می کنید آویزهای کابینتی و شلف های دیواری بهترین گزینه محسوب می شوند.

برای فنجان های مخصوص نیز نظر شخصی من این است که آنها درون جعبه خود قرار داده و سپس جعبه ها را بر روی هم در کابینت بچینید. در این صورت دیگر هیچ نگرانی برای کثیف و لکه دار شدن آنها ندارید و احتمال شکستگی انها در اثر برخورد با یکدیگر تقریبا به صفر می رسد. البته ظروف در دار مخصوص نیز ایده خوبی است.

 

چیدمان فنجان در کابینت

 

برای مرتب کردن لیوان در کابینت این نکات را در نظر بگیرید!!!

1-لیوان، فنجان و در کل ظروف شیشه ای خود را در فضایی که گرم و سرد می شود ( مانند کابینت و کشو زیر و کنار گاز ) قرار ندهید زیرا اختلاف دما باعث ترک خوردن آنها می شود.

2-دسترسی اسان مهمترین نکته ای است که هنگام چیدمان لیوان و فنجان باید در نظر بگیرید. کابینت و کشوهای کنار سینک و ماشین ظرف شویی بهترین گزینه هستند. ترجیحا کابینت های پایینی تا کودکان شما نیز برای برداشتن آنها با مشکل روبرو نشوند.

3-لیوان های نازک و کریستالی را در درون هم قرار ندهید زیرا بعدا براحتی جدا نمی شوند و احتمال اینکه یکی از انها بشکد بسیار زیاد است.

4-بعد از شستشو اجازه بدهید لیوان ها کاملا خشک شوند و سپس در کابینت قرار بدهید تا بوی بد نگیرد. اگر صبور نیستید و می خواهید سریع آشپزخانه را مرتب کنید، آنها را حتما با دستمال بدون پرز خشک کنید.

 


اشتراک گذاری :

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

شماره همراه و ایمیل الزامی نمی باشد

نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات ایمیل خود را ثبت نمائید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه تکساز کابینت میباشد.

طراحی وب سایت | خدمات سئو و مارکتینگ | آریانا وب دیزاین